Senaste nytt

Stor satsning av SAS ska avslöjas tisdag 30 juni 2026? [spekulation]

Det som står i artikeln är att kommunalrådet i Malmö (S) ska vara med, då kan det inte vara någon obetydlig nyhet, och heller inget som bara rör CPH. Visst att man är ute och fiskar efter pengar till metron, men det är för långsiktigt för att SAS ska gå in. Då tror jag hellre på att knyta ihop Malmö och CPH ännu tätare över bron. Vad sägs om att inkludera tågbiljett i priset på flygbiljetten?

Sen tror jag att det blir fler flygplan som presenteras, och planerna på var de ska flyga.

Som bubblare någon typ av "stopover øresund", där man enkelt kan boka ett uppehåll på någon/några dagar för att turista i regionen när man har transfer på CPH.

Kanske ger nådastöten för MMX också, nu är man ju nere på en avgång om dagen.
 
Luftbrücke med wide body till BER från CPH? :)

Eller... Contrarian till Sturups nådastöt...
Det är äntligen dags att ge Kastrup på fingrarna. SAS lanserar en interkontinental jättesatsning direkt från MMX. Stjernfeldt Jammehär är där för att klippa bandet till den nya prestigelinjen: MMX-JFK (A321LR). Flygskatten kompenseras med gratis falafel från Möllan och SAS garanterar att man slipper Öresundståget för att ta sig till flyget...

On a serious note; presentation av långlinjer och framtida allokering av kapacitet. Men Malmötwisten är en bra fråga... Kanske något om Öresundsintegration som redan nämnts.
 
CPH utökar med två banor och fler terminaler.

C3BC440E-A0F9-4906-8952-23BB59C905DF.png
 
En resegaranti motsvarande Arlanda express från åtminstone säg Malmö och Lund vore ju inte helt fel. Det lär inte hända men det vore nice!
Är inte bekant med Arlanda express dito, men Skånetrafiken har ju en resegaranti som är ok-ish. Använt ett antal gånger. Ersättning för taxi vid >20min försening. Numera bumpat till 2960kr som maxbelopp.
 
Toppen