Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2026

Lyckades ändra hemresan på en redan påbörjad Eurobonusresa. Flög BKK-GOT i april 2026 och hade GOT-BKK i oktober 2026, med Saudi. Nu har Saudi utökat schemat för sina flygningar till HKT Phuket, så jag kunde ändra JED-BKK till JED-HKT. Det skall väl inte gå att ändra på en redan påbörjad resa så jag hade väl tur?

map.gif

Lyckades ändra hemresan på en redan påbörjad Eurobonusresa. Flög BKK-GOT i april 2026 och hade GOT-BKK i oktober 2026, med Saudi. Nu har Saudi utökat schemat för sina flygningar till HKT Phuket, så jag kunde ändra JED-BKK till JED-HKT. Det skall väl inte gå att ändra på en redan påbörjad resa så jag hade väl tur?

Visa bifogad bild 175570

Har du verkligen fått den biljetterad? Om ja, grattis! Om nej förvänta dig nekande när biljetterna ska biljetteras...
Ska bara gå att ändra påbörjande resor som är rena SAS resor vad jag vet.

Stämmer att det ej ska gå att ändra så det får man säga var bra jobbat. Är du EBG eller EBD?

Visa bifogad bild 175570
Har du verkligen fått den biljetterad? Om ja, grattis! Om nej förvänta dig nekande när biljetterna ska biljetteras...
Ska bara gå att ändra påbörjande resor som är rena SAS resor vad jag vet.
Stämmer att det ej ska gå att ändra så det får man säga var bra jobbat. Är du EBG eller EBD?

Jag har lyckats 2 gånger som EBD under Star Alliance-tiden att ändra en *A-award under påbörjad resa (båda gångerna första benet på hemresan - samma rutt men till en senare avgångstid där det fanns award-tillgänglighet dagen innan avgång). Båda gångerna via SAS +1-nummet.
Idag efter övergången till SkyTeam och alla nya regler har jag svårt att se att detta går, men lyckas du så grattis :)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air France + Garuda + SAS
Kabinklass: Economy + Business
Avreseort: GOT
Destination: DPS
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 71250p. (2-4-1 använda)
Skatter&avgifter (per person): 2065 SEK Circa då det är två olika rutter
Antal resenärer: 2st (fru och barn #2 på separat bokning)
När (avresans tidpunkt): Juni 2026
Bokad: 2026-06-13
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares + SAS Site
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Blev några vändor med hemresa #1, hemresa nummer #2 ringde jag in det på helgen, fick en svensk tjej och allt var ordnat på 5 min.

Utresa
GOT-CDG - Air France - E190 - Economy
CDG-SIN - Air France - B789 - Economy
SIN-DPS - Garuda - B738 - Economy

Hemresa #1
SIN-CDG - Air France - B789 - Business
CDG-FRA - Air France - E190 - Business
<11h connection samma dag>
FRA-CPH - SAS - E195 - Business
CPH-GOT - SAS - A20N - Business

Hemresa #2
SIN-CDG - Air France - B789 - Business
CDG-NCE - Air France - E190 - Business
<övernattning>
NCE-AMS - KLM - B737 - Business
AMS-GOT - KLM - B738 - Business

Hittade även hemresa till fru och dotter i Business för vår 5-veckors Sydostasien-semester, på samma plan dessutom från Singapore till Paris. Därifrån var jag tvungen att bli kreativ för att få ihop det hela. En övernattning i Nice var lite okonventionellt men alternativet på föregående ekonomibiljetter var en övernattning i Amsterdam så det är same same. Åker nästa vecka så nu tar vi sommar!

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM+KOREAN AIR
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: NRT
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 90000 (2-4-1 använd)
Skatter&avgifter (per person): 1984 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Februari 2027
Bokad: 2026-06-10
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares + SAS Site
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja

Utresa
ARN-AMS KLM B737-800
AMS-NRT KLM B777-200
Hemresa
NRT-ICN KA B737-7MAX
ICN-AMS KLM B787-9
AMS-ARN KLM B737-700

Inga spännande flygningar, jag var lat och sökte bara på ARN till Tokyo och hittade denna resa
Har varit i Tokyo ca 15 gånger i jobbet och 4 privata, kommer att besöka Osaka för första gången under denna resa.

Toppen