Senaste nytt

SAS sommaren 2026

Sommar är ju inte högsäsong. Blir jublats sämre med flyg

Maj - September är högsäsong.

Även om det såklart från mitten av juni till mitten av augusti sker en förändring av frekvenser/destinationer. Inom Skandinavien mindre frekvenser under denna period. Frekvenserna ut i Europa blir fler.

Last edited:
Maj - September är högsäsong.

Även om det såklart från mitten av juni till mitten av augusti sker en förändring av frekvenser/destinationer. Inom Skandinavien mindre frekvenser under denna period. Frekvenserna ut i Europa blir fler.

På mina linjer blir det långt mycket sämre.
Klarar knappt av att ta mig hem från jobb samma dag.
Tycker att sommaren är ett rent helvete och ända in i september är det knepigt.
Ut i Europa ökar det säkert

Tyckte att en av mina resor i juni var skit på returen.

Ännu värre blev det när jag kollade sista måndagen i juni till första torsdagen i juli.
Funkar ju inte alls.

Marseille ny destination i sommar. Ser ut att dra igång den 16 juni. Ännu har inte SAS publicerat något om lounge på MRS. Vad tror ni, kommer det dyka upp info efter trafikstarten?

Vad händer på HEL-ARN i sommar?

Slutsålt eller inställda avgångar? Exempel 10-12 juli. Priser visas i kalendern men flyg går inte att boka. Eller med spännande routing.

Skärmavbild 2026-06-08 kl. 09.38.17.png

Vad händer på HEL-ARN i sommar?

Slutsålt eller inställda avgångar? Exempel 10-12 juli. Priser visas i kalendern men flyg går inte att boka. Eller med spännande routing.

Visa bifogad bild 175382
Flightconnections (cirium) säger att de flesta dagar bara har en avgång ARN-HEL v.v., vissa har två.

Edit, lite för snabb: EF säger att det finns lite tillgång den 10e vid andra försöket. Någon glitch i GDS inventory antar jag.
OBS allt flygs av Bra eller Cityjet verkar det som.

Toppen