Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag hade nog bokat returen separat för att inte riskera att hamna i samma situation igen men då kanske du inte har vouchers så det räcker?

Men ja med dom nya reglerna borde det bli 750kr per person. Ingen egen erfarenhet av det dock.
Kostar 950 kr att boka resan enkel så blir billigare att "ändra" i den mån det går och lägga på hemresan + att jag annars går miste om vouchers. Gick enligt killen i kundtjänst iaf att lägga till hemresa och feeder flights samtidigt men "bara" betala 750 kr pp.

När det gått att boka av online har jag fått tillbaka allt inkl. sky team-avgift. Avbokade online senast i förrgår.
Visa bifogad bild 170137
EDIT: Såg nu att du skrev bokningsavgiften. Menar du telefonbokgninsavgiften eller Sky Team-avgiften?

Jag också vid två tidigare tillfällen, men inte för 10 dagar sedan då behöll de avgiften och det tog 9 dagar innan pengarna kom
så de kanske ändrat rutiner i samband med höjning av avgiften

Försöker boka en t/r med bonuspoäng på SAS hemsida samt app, men får nu sedan flera dagar upp ett felmeddelande och inga alternativ ges. Någon som stött på samma problem? Det går att söka/boka leg för leg, men så fort jag lägger till retur får jag felmeddelandet. Ringde till supporten som löste allt fram tills att jag fick poängkostnden som då inte inkluderade den fly-premium jag har rätt till. Det visade sig att han inte kunde applicera denna och samtalet avslutades utan vidare hjälp. Hur är det ens möjligt?

Ringde in för att boka 2-4-1 till Florida på sportlovet. Bokade arn-lhr-mco med sas och virgin i C
Henresa ren sas-resa bos-cph-arn. Letat som en galning efter 4 platser i C och hittade inga de relevanta datumen så bet I äpplet o bokade då Premium med SAS.
Agenten var kunnig och meckade runt ett jäkla tag. Till slut fick hon ta hjälp av support o super visor och efter låååång stund kom de fram med att det var nya regler som sa att om man åkte i C med Delta eller Virgin så kan man inte kombinera med SAS Premium. Utan det måste vara i C eller Economy..
Surt surt.
Bokade bara ena sträckan o får leta vidare. Men att begränsa sådär kändes surt.

Ringde in för att boka 2-4-1 till Florida på sportlovet. Bokade arn-lhr-mco med sas och virgin i C
Henresa ren sas-resa bos-cph-arn. Letat som en galning efter 4 platser i C och hittade inga de relevanta datumen så bet I äpplet o bokade då Premium med SAS.
Agenten var kunnig och meckade runt ett jäkla tag. Till slut fick hon ta hjälp av support o super visor och efter låååång stund kom de fram med att det var nya regler som sa att om man åkte i C med Delta eller Virgin så kan man inte kombinera med SAS Premium. Utan det måste vara i C eller Economy..
Surt surt.
Bokade bara ena sträckan o får leta vidare. Men att begränsa sådär kändes surt.
Om det fanns 4PE för skyteam borde de gått, om det bara var 4PE för eurobonus är det korrekt att det i dagsläget inte går att mixa.

Skiljer sig på tillgänglighet för skyteam och eurobonus, går ibland hitta skyteam PE som inte finns för eurobonus tex.

Det var i en skyteam-sökning och skulle nyttjas 2-4-1. Sen om det "bara" var för eurobonus kan inte jag svara på.
Det hon sa var att efter en massa diskussioner med support etc fick de fram regeln som sa att Virgin/Delta ej går att kombinera med SAS PE i 2-4-1..
Sen vet man väl inte om en HUACA ger annat svar. Men de lyckades inte ställa ut biljetten och felsökte varför, på så vis kom de fram till detta..

Bokade cph-xxx-xxx-mle (economy) och mle-xxx-xxx-arn (i business), jag fick en bokningsavgift (950 kr) som står specad som service fee, sen står det taxes and other fees 4202 kr. Kan det verkligen stämma med totalt 5152 i skatt och avgifter? Resan gick ej att boka online så den avgiften bör inte vara med. Visserligen lade vi på en feeder, men kändes som väldigt höga skatter och London är ju inte med i bilden annat än som mellanlandning.

Bokade cph-xxx-xxx-mle (economy) och mle-xxx-xxx-arn (i business), jag fick en bokningsavgift (950 kr) som står specad som service fee, sen står det taxes and other fees 4202 kr. Kan det verkligen stämma med totalt 5152 i skatt och avgifter? Resan gick ej att boka online så den avgiften bör inte vara med. Visserligen lade vi på en feeder, men kändes som väldigt höga skatter och London är ju inte med i bilden annat än som mellanlandning.
Avresa Maldiverna i Y 924 kr i avgifter, C 2216 kr, F 4434 kr.

Vi betalade ca 7-8k något tror jag för 2 pers i C. Maldiverna har bland de högsta skatterna för C tror jag och de har höjt sedan vi åkte har jag för mig. Även många karibiska öar har höga skatter ex Barbados.

Vi betalade ca 7-8k något tror jag för 2 pers i C. Maldiverna har bland de högsta skatterna för C tror jag och de har höjt sedan vi åkte har jag för mig. Även många karibiska öar har höga skatter ex Barbados.
Tack, ja det är väl helt enkelt extremt dyrt med just avresa från MLE i C då… tusen tack för hjälpen!

Toppen