Senaste nytt

Kan man gå plus på en resa i first class eller business?

Mitt stalltips blir JAL First. De har bl a Salon 2015 champagne á ca 10.000:-/flaskan. Tror dock att den är lite ung för att ha nått sina fulla potential. Ett par sådana till amuse bouchen är ju en bra start.
Waygufilé till huvudrätt är ju rätt exklusivt också. Efter maten kan man njuta av Suntory Hibiki Anniversary whisky
Är det en awardbiljett är det lätt att gå plus på den resan, resan mellan London o Tokyo tar ju långt tid också, så man hinner få sig en hel del.
Minns jag inte fel så lastas dock bara en flaska per flight. Man får alltså vara snabb (och hinka i sig en del annat när flaskan väl är tömd) om man ska ”gå plus”.

Men diskussionen är rätt irrelevant enligt mig. Njut så mycket som möjligt bara, att försöka maxxa till den grad att man ”får ut” så mycket som möjligt drar bara ned helhetsupplevelsen imo.

Mitt stalltips blir JAL First. De har bl a Salon 2015 champagne á ca 10.000:-/flaskan.
Vet inte om jag ska vara glad eller gråta när jag tänka på ett middag hos Boyer i Reims för 30 år när vi beställde en flaska Salon för typ 1000 sek.

Boyer Les Crayeres var ett jävlig bra ställe att bo och äta då. Och inte galet dyrt som det är idag.

Jag väljer att vända på frågan. Inte bara av nyfikenhet, utan i jakten på sanningen.

Sedan SAS lanserade business class i Europa: hur många glas Charles Heidsieck hinner egentligen konsumeras mellan ARN och CPH? Och viktigare: vad är rekordet? Dela gärna med er av era erfarenheter :)

Vi delade på en flaska vin först, sen drack jag i runda slängar 3 flaskor champagne på en utekväll i min ungdom. Har aldrig varit så alkoholförgiftad i mitt liv, spydde på nattklubben redan vilket aldrig hänt i vuxen ålder varken innan eller efter. Så om någon når upp i nivån 3 flaskor och promenerar av planet i skapligt skick då är iaf jag imponerad.

Vi har ju rätt många medlemmar som är rejält stora stadiga grabbar, så det ska nog gå, kanske?

Jag väljer att vända på frågan. Inte bara av nyfikenhet, utan i jakten på sanningen.

Sedan SAS lanserade business class i Europa: hur många glas Charles Heidsieck hinner egentligen konsumeras mellan ARN och CPH? Och viktigare: vad är rekordet? Dela gärna med er av era erfarenheter :)
Jag tror det mest beror på crew om man inte har tänkt gå och hämta mer i galley på egen hand. Jag har inte jättestor erfarenhet men upplever att det de gånger jag åkt intra eu business har dukats av tomma glas istället för att erbjudas påfyllning.

Jag fick i mig 4 glas mellan ARN-CPH senast jag åkte - helt ok tyckte jag men tanke på den stora C-kabinen. Går säkert att dubbla detta med en mindre kabin! :)

Så om någon når upp i nivån 3 flaskor och promenerar av planet i skapligt skick då är iaf jag imponerad.
Konsumerade en tredjedels flaska Salon, en helpava Charles Heidsieck Blanc des Millenaires 2014 och en två tredjedelars Billecart Salmon Cuvée Francois Nicolas + lite rödvin till maten på min 13-timmars flight i JAL First från Haneda till Helsingfors förra månaden. Inget hetsdrickande utan stadigt flöde igenom hela flygningen. Kände mig ändå hyfsat fräsch när jag klev av planet, om än lite uttorkad.

Bara ett glas Salon så har man gått plus på skatterna på JAL-bonusresan.

Vi delade på en flaska vin först, sen drack jag i runda slängar 3 flaskor champagne på en utekväll i min ungdom. Har aldrig varit så alkoholförgiftad i mitt liv, spydde på nattklubben redan vilket aldrig hänt i vuxen ålder varken innan eller efter. Så om någon når upp i nivån 3 flaskor och promenerar av planet i skapligt skick då är iaf jag imponerad.

Vi har ju rätt många medlemmar som är rejält stora stadiga grabbar, så det ska nog gå, kanske?

I min ungdom när jag kom hem från utlandet, vid 19-tiden, och låg efter de andra i festandet, så slank det ner 1L Taxfree sprit innan kl 22.00 och sedan var det krogen.
Idag så brukar det vara läggdags efter 4 öl

Toppen