Fredah
Medlem
Tyvärr tror jag att det är helt kört, det brukar inte gå att snacka sig till någonting. Säger datorn ja vilket kräver minst 1,5Mkr i årsinkomst (20% regeln) samt att UC i övrigt (vilka parametrar det nu är) är ok så kan du kanske teoretisk höja till 300k i kredit men sen kommer några ytterligare hinder.Bumpar tråden med en för mig aktuell fråga! Någon med erfarenhet av att ansöka om en tillfällig höjning av kreditgränsen för att kunna göra ett stort köp och sedan sänka gränsen efter att köpet gått igenom? Jag har 150 i limit just nu men skulle behöva nästan det dubbla, vilket det inte finns en chans till att jag skulle få utifrån inkomst. Men kanske går det att snacka sig till ändå, någon som varit i samma sits? Har förstått det som att även om jag gör inbetalningar till kortet så kommer terminalen säga stopp så fort jag kommit upp till maxgränsen om 150 000, även om jag har en massa pengar "utöver", så att det inte är värt att testa..
300k gäller i så fall troligtvis som totalt vad du kan handla för under 30dagar (oavsett om du betalar in).
Det finns troligtvis en gräns på runt 100k per dag.
Beroende på vad du ska köpa så hade jag försökt dela upp köpen men du kanske inte kan dra ut på det så lång tid som hade behövts och då är det bara att försöka få så mycket det går och ta resten på ett annat kort ex Lunar eller klarna.