Senaste nytt

Amex Centurion-förmåner

Nour - Michelin stjärna - den är självklar.

La Tour har funnits i många år, kanonbra, men Nour bör vara ett snäpp bättre, och väl värt att uppleva.
Chez Jolie vet jag inte varför den är med om jag säger så.
Nour - väldigt bra service och trevligt koncept/inredning, som att komma hem till goda vänner. Men mat & dryck nådde inte alls upp till nivå när jag var där förra året. Smakerna satt inte öht, och få/inga exklusiva råvaror, kändes snålt. Kommer testa La Tour härnäst

Late lounge är inget nytt. Det innebär att man kan äta på La Girafe efter 19 då vanliga loungen är stängd. Det finns en speciell meny med några rätter, öl/vin ingår. Bra sätt att få smaka på den goda laxsalladen som fanns i vanliga loungen förr i tiden…

Liten uppdatering från La Girafe: Det är ju minst tre kortföretag som har avtal här numera och menyn för Amex late lounge verkar vara borta. Vanliga menyn och ”beställ vad ni vill” tycks gälla nu. Modest som man är maximerades inte detta - något som har mer erfarenhet?

Lite nya villkor om man säger så för Centurion - 45kkr/år - ser inte direkt någon nyhet att det utgår något mera men ja någon kanske är mera påläst?

Attachments

• Centurion.jpg
    Centurion.jpg
    196,9 KB · Visningar: 181
En ökning med 25 % på Points Plus och inget ord om några nya förmåner?! Vem sköter deras marknadsföring?!

Jag antar att det gäller nästa faktureringsperiod och inte en räkning på 10 000 i juli.

En ny fantastisk förmån(iallafall som passar mig) var Centurion Living+F1 Paddock Club det här året, man sparar minst 45’ sek/pers att boka det eventet på de racen som fanns tillgängliga mot att köpa accessen genom F1 eller andra återförsäljare..

En ny fantastisk förmån(iallafall som passar mig) var Centurion Living+F1 Paddock Club det här året, man sparar minst 45’ sek/pers att boka det eventet på de racen som fanns tillgängliga mot att köpa accessen genom F1 eller andra återförsäljare..
Det stämmer! Min fru och jag ville utnyttja det, men datumen kolliderade med andra resor.

Men som alltid: Centurion blir ett allt mer lönsamt val ju mer man reser och deltar i evenemang.

Vi fick några svituppgraderingar i år som verkligen var värda besväret tack vare deras avtal med St. Regis

Idag har jag platinum och jag har sedan tidigare fått erbjudan för Centiruon.
Fick idag ett nytt "erbjudande" att gå med Amex Centurion Points Plus: "The annual membership fee is SEK 40,000. In addition, there is a joining fee of SEK 40,000. *Effective 1 July 2026, the annual membership fee will be SEK 50,000 and the joining fee will be SEK 50,000"

Hoppar jag på nu 'sparar' jag 20k sek, frågan om det är värt pengarna. Tycker sedan tidigare att Platinum blir sämre och sämre.
Vilken Centurion förmån är ni mest nöjd med jämfört med Platinum?

För att motverka eventuella frågor hur man blir inbjuden så spenderar jag ca 1.5 mio SEK på amex kortet per år.

Toppen