HCW
Medlem
Meddela gärna vad resultatet i poäng vart.
Va skönt också att inte behöva bry sig om nivåpoängen, för mig är det precis tvärt om
Denna resa gav 500 bonuspoäng som jag hoppades.
Meddela gärna vad resultatet i poäng vart.
Va skönt också att inte behöva bry sig om nivåpoängen, för mig är det precis tvärt om
Jag fick mina 10 steg idag så vi får se om det bara är en fördröjning i datasystemet eller om det måste vara en arbetsdag mellan stegen och poängenJag vill minnas att de trillade in dagen efter.
Bokade en resa igår och såg samma sak som du. Ytterst oklart.Nya otydliga bud i appen: ”Be rewarded with more EuroBonus points” är allt jag får veta inför nästa resa.
Valde som vanligt att köpa 1 block Biofuel inför resan. Fick steget inom dryga timman efter andra benet (rekord för min del eftersom det brukar ta ca. 5 dagar för CT steget att registreras). Hade valt No meal på ARN-CPH delen, som jag oftast gör, och det fungerade ombord även denna gång. Detta är dock första gången steget registreras som Meal Opt Out isf Biofuel added. Har inte fått poängen för flighten ännu och hoppas på att det blir Bonuspoäng isf Nivåpoäng oavsett vad CT steget säger. Är detta något nytt. Räcker det måntro att välja enbart Meal Opt Out även i framtiden för att registrera ett CT steg isf för att lägga en 100 lapp på att köpa ett block Biofuel
Visa bifogad bild 174086
Förresten, ett förslag: Kunde man inte få ett CT-steg om man avstår från måltid av miljöskäl?
Wow, mina 5000 EB och 5000 nivåpoäng kom idag redan. Röda dagar då antar jag ingen handpåläggning utan automatiskt med en fördröjningJag fick mina 10 steg idag så vi får se om det bara är en fördröjning i datasystemet eller om det måste vara en arbetsdag mellan stegen och poängen
Verkar som detta är officiellt nu:Valde som vanligt att köpa 1 block Biofuel inför resan. Fick steget inom dryga timman efter andra benet (rekord för min del eftersom det brukar ta ca. 5 dagar för CT steget att registreras). Hade valt No meal på ARN-CPH delen, som jag oftast gör, och det fungerade ombord även denna gång. Detta är dock första gången steget registreras som Meal Opt Out isf Biofuel added. Har inte fått poängen för flighten ännu och hoppas på att det blir Bonuspoäng isf Nivåpoäng oavsett vad CT steget säger. Är detta något nytt. Räcker det måntro att välja enbart Meal Opt Out även i framtiden för att registrera ett CT steg isf för att lägga en 100 lapp på att köpa ett block Biofuel![]()
Åh, man får inte självsvälta sig för ofta!
Max tre gånger per år är en ganska rimlig begränsning kan jag tycka. Funderade över just det när jag föreslog detta, huruvida att avstå från måltid vore ett för lätt sätt att samla CT-steg (för de som reser en hel del korta sträckor i Premium/Business). Men vad händer om man avstår och sen ber om en smashburgare på planet?