Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Samma för mig fast från oktober. Mitt argument är att jag inte skall betala då de inte levererar sin del av avtalet. Sen har jag också sagt att jag applicerar samma ränta på försenade poäng som de gör på försenad betalning…

Jag tror inte jag får något av detta utan bara ”vi beklagar”
Om du är sugen på att dra det till rätten är vi ju ett gäng som har samma upplevelser

Jag har inte fått några nivåpoäng från mitt Amex Elite sedan jag uppgraderade till det i juni 2025, har haft ett flertal påstötningar både med sas och amex kundtjänst som till en början skyllde ifrån sig på varandra. För ca 3 veckor sedan så fick jag bekräftat från amex kundtjänst att det finns ett ärende som de jobbar på men inte kunde ge något besked när det kunde vara färdigt. Men hör och häpna, idag så trillade alla nivåpoäng in som tog mig upp till guld under föregående kvalificeringsperiod och en bra bit på nuvarande. Så ni som saknar nivåpoäng, ligg på supporten så kommer det förhoppningsvis inom snar framtid.

Mitt problem kvarstår, fick dock detta i chatten med amex: ”we’re actively working on resolving the issue as quickly as possible. We’ve received an update that the fix is expected to be completed by the end of March.”

Toppen