Vad var det för interna misstag de ej tog ansvar för?Jag gav Klarna en chans och skaffade Klarna Max direkt vid lanseringen. Totalt spenderade jag cirka 150 000 kronor på kortet.
Trots detta slutade det i en extremt otillfredsställande dialog med Klarnas så kallade ”premiumkundtjänst”, där de initialt vägrade ta ansvar för sina egna interna misstag.
Mot bakgrund av detta valde jag att konvertera all min cashback till Avios samt säga upp Klarna Max och avsluta mitt Klarna‑konto den 18/2.
Efter detta kan jag tyvärr inte rekommendera någon att vara kund hos Klarna. Om de dessutom nu har genomfört en devalvering utan att kommunicera detta till sina kunder, stärker det ytterligare min tes att kundnöjdhet inte är deras främsta fokus. Här ligger Amex ljusår före, även om allt inte är perfekt där heller.
Jag är generellt skeptisk till Klarna men funderade själv ändå ett tag på Klarna Max. Beslutade mig dock för att först testa använda deras cashbackportal. Handlade från butik som skulle ge 5 % direkt via Klarnas app. Ingen cashback registrerades och deras kundtjänst visade noll intresse i att försöka efterregga. Efter det blev beslutet att skippa klarna enkelt.