Senaste nytt

10000 en-poäng vid kostnadsfritt hembesök av Härjedalskök

Säger inte att du har fel i faktat kring när de flesta renoveringar sker, men med den logiken är en sådan här kampagn ganska meningslöst. Då skulle man bara träffa extremt få, som just när kampanjen går redan har fått tillträde till en ny bostad men inte ännu påbörjat renoveringen (eller ens valt leverantör).

Mer troligt (om de tänkt igenom saken överhuvudtaget), är att syftet trots allt är detsamma som Bjurfors; att man ska nöta in sitt varumärke, så att nästa gång en renovering kommer på tal, kommer man ihåg just Härjedalskök. Med mig själv som referens har det faktiskt fungerat, som sagt, kommer nog renovera om några år och hade innan detta aldrig hört talas om dem.
Ju, visst kan det generera business i framtiden. Kanske för att ROT har nu sänkts och de har otroligt lite att göra. Då kan säljare ändå ut och försöka övertala folk att köra nu. Kanske med några just nu xx% rabatt som ändå nästan alltid finns (alla Hemtex, Ut och Penn). Som sagt risk att det blir lite timeshare av det hela.

Och ingenting säger att Härjedalskök marknadsavdelning är superkompetent och insåg riskerna för tokmånga personer som bara vill ha poängen.

En annan skillnad med Bjurfors är att mäklaren som kommer ut har oftast eget mobilnummer. Även om hen har bytt mäklarfirma om 5 år kan hen svarar och erbjuder kunden sina tjänster om någon tar fram det gamla värderingen med visitkort. Tror inte det fungerar riktigt så for de som säljer köksrenovering. Där brukar man nog kolla in många tillverkare via internet. Det är produkten som köps i första hand medan man köper oftast mäklaren, inte mäklarfirman.

• Gilla
Reactions: Gus
Och ingenting säger att Härjedalskök marknadsavdelning är superkompetent och insåg riskerna för tokmånga personer som bara vill ha poängen.

Nä, finns ju mycket i den här tråden som tyder på att de inte räknat riktigt rätt, att de inte var beredda på responsen när man erbjuder 10 000 EB-poäng. Men det betyder inte att hela idén från början är totalt feltänkt.

Som sagt, om de bara hade haft för avsikt att endast komma i kontakt med personer som står med fingret på köpknappen, då är ju tanken med ett kostnadsfritt hembesök nästan helt meningslöst. Då hade man ju lagt alla sina reklampengar på typ att köpa sökresultat från Google istället.

En annan skillnad med Bjurfors är att mäklaren som kommer ut har oftast eget mobilnummer. Även om hen har bytt mäklarfirma om 5 år kan hen svarar och erbjuder kunden sina tjänster om någon tar fram det gamla värderingen med visitkort. Tror inte det fungerar riktigt så for de som säljer köksrenovering.

Nej, här är ju inte individen intressant alls, utan just produkten/varumärket. Om något så är det ju ett argument för att det är rimligare för Härjedalskök att betala en sådan här kampanj, än för Bjurfors som riskerar att affären hamnar någonannanstans om några år...

.

Nej, här är ju inte individen intressant alls, utan just produkten/varumärket. Om något så är det ju ett argument för att det är rimligare för Härjedalskök att betala en sådan här kampanj, än för Bjurfors som riskerar att affären hamnar någonannanstans om några år...
Där har du verkligen rätt. Kan förklara varför Härjedalsköks säljare är lite tveksamma att göra besök utan lite mer kött på benen medan Bjurfors kommer hur som helst.

Kan det vara så att marknadschefen för Härjedals nyligen skaffade en Amex SAS Elite kort och är just nu uppspelt över EuroBonus eftersom hen har ännu inte försökt att boka 4 business class bonus biljetter till Thailand över julen?

Kan förklara varför Härjedalsköks säljare är lite tveksamma att göra besök utan lite mer kött på benen medan Bjurfors kommer hur som helst.

Låter väldigt rimligt. Incitamentsstrukturer är svåra. Det som är bra för företaget som betalar kalaset, är inte nödvändigtvis bra för den individuella säljaren som förmodligen får provis på affärer som görs just nu och idag.

Kan det vara så att marknadschefen för Härjedals nyligen skaffade en Amex SAS Elite

Spot on! :) Alla vet att EB är världshistoriens bästa bonusprogram, ända tills man försöker boka något första gången...

Bjurfors-mäklarna har ändå vett nog att fråga om man främst är ute efter poängen, och sätter tidsåtgången därefter. Om Härjedalskök vill tillbringa 4 timmar hemma hos mig är de mer än välkomna. Jag gillar både Blådisblått, Dimma och Mossa.

Bjurfors-mäklarna har ändå vett nog att fråga om man främst är ute efter poängen, och sätter tidsåtgången därefter. Om Härjedalskök vill tillbringa 4 timmar hemma hos mig är de mer än välkomna. Jag gillar både Blådisblått, Dimma och Mossa.
Vete tusan om jag är så sugen på att lägga fyra (tråkiga) timmar på något som är värt 1000 - 2000 kr.

Har fått Bjurforspoäng två gånger senaste åren men då pga att jag faktiskt har sålt med dem men det har varit ren bonus, valde dem av andra skäl.

Vete tusan om jag är så sugen på att lägga fyra (tråkiga) timmar på något som är värt 1000 - 2000 kr.

Har fått Bjurforspoäng två gånger senaste åren men då pga att jag faktiskt har sålt med dem men det har varit ren bonus, valde dem av andra skäl.
Tror knappat det handlar om fyra timmars snackade max 1timme. Sen får säljaren mäta köket ifred om så önskas.

Blev uppringd och verkade som säljaren inte ville komma i onödan. Ställde mycket frågor, till slut orkade jag inte försöka låtsas att jag behövde göra om något så vi skippade besöket. Inte som Bjurfors som alltid kommer ut oavsett :)
Jag blev också uppringd i fredags. Verkar helt klart som att de försöker rensa ut de som inte är seriöst intresserade. Nu står jag iofs faktiskt i läget att jag på riktigt funderar över om/hur jag ska göra en köksrenovering, så inga problem för min del (även om jag inte kommer ta köpbeslut på några år så vill jag få bättre grepp på alternativ och kostnad). De sa att de var väldigt hårt bokade nu så det kan dröja ett tag innan den kan komma, samt att det var väldigt viktigt att "alla beslutsfattare" var med när de kommer.

Exakt de orden sa dem till mig också. :) Jag ska löpa linan ut i alla fall. Kommer att kännas värt det när jag sitter längst fram i flygplanet och dricker iskall skumpa och äter varma nötter :).

Jag sa att mitt kök är 6 månader nytt men jag är ändå beredd att köpa nytt. Kort så slutade med att hon sa att det blir inget besök och la på.

Hur får jag poängen? Jag sa att hon var varmt välkommen.

Troligtvis vore de lämpligt om de kunde komma på fyra besök i rad, då övriga familjemedlemmar är intresserade av kök.

Toppen