Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Varför kollar du bara på resor med SAS om du har en 241 voucher?
Jag söker bonusresor med sas enligt deras erbjudande nedan.

Poängpris per enkelresa​

Tabellen nedan visar hur många EuroBonus-poäng du behöver för en enkelresa med SAS, exklusive skatter och avgifter. Priset i poäng beror på din destination och reseklass.

Gäller från 1 december 2025​

RegionEconomy BonusPremium BonusBusiness Bonus
Inrikes i Danmark, Norge och Sverige5 00010 000-
Mellan Norden+10 000-20 000
Mellan Norden+ och Europa15 000-35 000
Mellan andra länder i Europa25 000-40 000
Till/från Asien och Nordamerika30 00045 00060 000

SAS kundtjänst har väl inte som jobb heller att leta fram resor åt folk? Eller har jag missförstått det. Tycker man ibland ser folk skriva att de ringt in och pratat med SAS kundtjänst för att hitta sin resa helt random.
Dessa Bonusbiljetter är det enda som finns att få under hela 2026.

Man kan ju åka dit den 22/1 och hem den....... 21/1 eller?

Skärmbild 2026-01-16 133246.jpg

Jag har en fundering som jag nog borde veta svaret på, men vad är reglerna för open-yaw där man på hemresan vill tar bort de två sista segmenten (i det här fallet LHR-AMS-GOT) i en bokning? Tror inte married segment spökar här.

Jag har en fundering som jag nog borde veta svaret på, men vad är reglerna för open-yaw där man på hemresan vill tar bort de två sista segmenten (i det här fallet LHR-AMS-GOT) i en bokning? Tror inte married segment spökar här.
Låter som att du har en open-jaw men vill ta bort de sista 2 benen? Kommer då blir double-open-jaw, som inte är tillåtet

Jag söker bonusresor med sas enligt deras erbjudande nedan.

Poängpris per enkelresa​

Tabellen nedan visar hur många EuroBonus-poäng du behöver för en enkelresa med SAS, exklusive skatter och avgifter. Priset i poäng beror på din destination och reseklass.

Gäller från 1 december 2025​

RegionEconomy BonusPremium BonusBusiness Bonus
Inrikes i Danmark, Norge och Sverige5 00010 000-
Mellan Norden+10 000-20 000
Mellan Norden+ och Europa15 000-35 000
Mellan andra länder i Europa25 000-40 000
Till/från Asien och Nordamerika30 00045 00060 000
Varför inte boka med andra bolag? Du har ju fått konkreta exempel i tråden. Var har SAS lovat dig att du specifikt ska kunna boka en resa till BKK, på just en SAS-flight, när du vill?

Och om du nu är så flexibel, du har fortfarande inte svarat på varför du valde att inte boka det @Jannes så snällt letade upp åt dig?

Verkar som att folk pratar med en vägg här.

Väggar är bättre, dom käftar inte emot.

Varför inte boka med andra bolag? Du har ju fått konkreta exempel i tråden. Var har SAS lovat dig att du specifikt ska kunna boka en resa till BKK, på just en SAS-flight, när du vill?

Och om du nu är så flexibel, du har fortfarande inte svarat på varför du valde att inte boka det @Jannes så snällt letade upp åt dig?

Ärligt talat så tror jag personen ni försöker föra en diskussion med bokstavligen inte vet hur internet fungerar så hade jag varit ni hade jag gett upp :)

Väggar är bättre, dom käftar inte emot.

Ärligt talat så tror jag personen ni försöker föra en diskussion med bokstavligen inte vet hur internet fungerar så hade jag varit ni hade jag gett upp :)

Konstigt att ingen av er kan hitta en sas bonusresa , ni surrar bara om andra bolag eller vanliga biljetter att betala med poäng.
Ni verkar inte förstå skillnaden mellan bonusbiljett och att betala ordinarie biljett med poäng. Jag förstår att ni ger upp för det finns tyvärr inga bonusresor att få.

Konstigt att ingen av er kan hitta en sas bonusresa , ni surrar bara om andra bolag eller vanliga biljetter att betala med poäng.
Ni verkar inte förstå skillnaden mellan bonusbiljett och att betala ordinarie biljett med poäng. Jag förstår att ni ger upp för det finns tyvärr inga bonusresor att få.
Läsförståelsen är inte på topp heller? Folk har gett förslag men du bara gnäller och gnäller...
Tror du bara är här och trollar eller så är du verkligen ett stolpskott

Alltså, 241 voucher gäller även bonusbiljetter på andra flygbolag än SAS......................

Toppen