Kimmen00
Medlem
Beror väl på vad sfo-sea kostar...Ja, men prissätts som skyteam award. Billigare boka CPH-SFO//SEA-CPH och sen köpa SFO-SEA separat
Beror väl på vad sfo-sea kostar...Ja, men prissätts som skyteam award. Billigare boka CPH-SFO//SEA-CPH och sen köpa SFO-SEA separat
Den kostar 15.000 poäng för en enkel inom USA, skillnaden på skyteam award och sas award är 20.000 poäng (140k vs 120k).Beror väl på vad sfo-sea kostar...
20-25 öre? Hmm.. Jag har i många år räknat runt 10 öre..Den kostar 15.000 poäng för en enkel inom USA, skillnaden på skyteam award och sas award är 20.000 poäng (140k vs 120k).
Det är sällan en enkel kostar 4000 i USA om man bokar ekonomi, vilket jag antar är ok på en 2h flight. Om det finns awards på flighten är den troligtvis relativt billig att köpa också. Man får väl titta på vad man värderar en poäng till också, men för egen del omkring 20-25 öre och då är det helt enkelt bättre värde för egen del att köpa en sådan biljett, även i premium kabiner. Tittar man priser nästa år för SFO-SEA så kostar det oftast 1500 enkel vägVisa bifogad bild 170589
Samma här, 10 öre är ganska rimligt.20-25 öre? Hmm.. Jag har i många år räknat runt 10 öre..
Samma här, 10 öre är ganska rimligt.
När jag nyttjar mina poäng får jag ut 20-25 öre per poäng. Den diskussionen har dragits många gånger tidigare.20-25 öre? Hmm.. Jag har i många år räknat runt 10 öre..
Du kan iofs köpa poängen för 20 öre från SAS. Vet inte om så många gör det som alternativ till att köpa revenue - hade tillgången varit god så hade det varit en annan femma (jmf köpa hiltonpoäng istället för att betala med cash på vissa hotell).När jag nyttjar mina poäng får jag ut 20-25 öre per poäng. Den diskussionen har dragits många gånger tidigare.
Jag köper dock gärna poäng för 10 öre styck om möjlighet finns.
Business till USA
60k poäng med FlyPremium
Villig att betala 15k SEK för samma biljett
Värde på poäng 15.000/60.000 = 0,25sek = 25 öre
Värdet på en poäng är subjektivt och skiljer sig för alla personer. Om du räknar på 10 öre poängen så är det värdet för just dig, men behöver inte vara samma för andra. Finns ju de som räknar värdet som 3 öre också, finns inga rätt eller fel i det.
Om du värderar poängen till 10 öre, skulle du då sälja 100k poäng till mig för 11k sek (om det nu var möjligt att sälja poäng)? Är svaret nej på den frågan så skulle jag säga att värdet är högre än 10 öre för dig också.
Om jag skulle värdera poängen till 10 öre så skulle ovanstående resa bara vara värd att betala 6.000 sek för? Hur många här inne hade varit villiga att betala över 6k sek för en business till USA med SAS?
Nyttjar man poängen till att åka i ekonomi med familjen så blir värdet självklart lägre, men personen i fråga skulle resa i business för sina poäng och då anser jag att poängvärdet är omkring 20-25 öre för egen del.
Många gör det när de saknar några poäng för award. Men att köpa poäng för 20 öre är uteslutet för mig.Du kan iofs köpa poängen för 20 öre från SAS. Vet inte om så många gör det som alternativ till att köpa revenue - hade tillgången varit god så hade det varit en annan femma (jmf köpa hiltonpoäng istället för att betala med cash på vissa hotell).
Ja så klart - om man saknar några poäng för att få ihop sin resa så är det rimligt att köpa en skvätt för att slippa vänta en månad och riskera att resan är borta.Många gör det när de saknar några poäng för award. Men att köpa poäng för 20 öre är uteslutet för mig.
Hyra bil och betala 6 öre poängen gjorde man ju dock varje vecka.
Om du är beredd att betala 15000 kr för en businessbiljett t.o.r. så är väl poängen värda ca 12 öre styck, och FlyPremium i detta fall värt 7000 kr?När jag nyttjar mina poäng får jag ut 20-25 öre per poäng. Den diskussionen har dragits många gånger tidigare.
Jag köper dock gärna poäng för 10 öre styck om möjlighet finns.
Business till USA
60k poäng med FlyPremium
Villig att betala 15k SEK för samma biljett
Värde på poäng 15.000/60.000 = 0,25sek = 25 öre
Värdet på en poäng är subjektivt och skiljer sig för alla personer. Om du räknar på 10 öre poängen så är det värdet för just dig, men behöver inte vara samma för andra. Finns ju de som räknar värdet som 3 öre också, finns inga rätt eller fel i det.
Om du värderar poängen till 10 öre, skulle du då sälja 100k poäng till mig för 11k sek (om det nu var möjligt att sälja poäng)? Är svaret nej på den frågan så skulle jag säga att värdet är högre än 10 öre för dig också.
Om jag skulle värdera poängen till 10 öre så skulle ovanstående resa bara vara värd att betala 6.000 sek för? Hur många här inne hade varit villiga att betala över 6k sek för en business till USA med SAS?
Nyttjar man poängen till att åka i ekonomi med familjen så blir värdet självklart lägre, men personen i fråga skulle resa i business för sina poäng och då anser jag att poängvärdet är omkring 20-25 öre för egen del.