Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag vet inte varför man skulle behöva flytta runt passagerare för att man byter flygplanstyp, utöver möjligen de som sitter på platser som inte finns på den andra modellen.
330 har 2-4-2 och 350 har 3-3-3.
Det man har rätt tid till enligt sas är likvärdig plats, dvs bokat gång så ska man få gång, bokat fönster få fönster.

Med tanke på att kabinerna skiljer sig åt kan man absolut bli flyttad även på longhaul.

Gå från 9 i rad till 8 i rad så måste 1 byta rad minst.

330 har 2-4-2 och 350 har 3-3-3.
Det man har rätt tid till enligt sas är likvärdig plats, dvs bokat gång så ska man få gång, bokat fönster få fönster.

Med tanke på att kabinerna skiljer sig åt kan man absolut bli flyttad även på longhaul.

Gå från 9 i rad till 8 i rad så måste 1 byta rad minst.
Resorna jag pratar om är i business eller premium.

Är på flygplatsen nu och kan meddela att rad 17 är tillbaka. Så att de flyttade bak oss för några timmar sedan för att sedan placera någon annan där känns rätt märkligt faktiskt.

Resorna jag pratar om är i business eller premium.

Är på flygplatsen nu och kan meddela att rad 17 är tillbaka. Så att de flyttade bak oss för några timmar sedan för att sedan placera någon annan där känns rätt märkligt faktiskt.
Det är sånt som händer att de ändrar storleken på "premium", kan ske flera gånger samma dag.

Ingen av oss vet om det kom 2 sena bokningar, eller annan anledning. Faktum kvarstår, bokar man precis vid gränsen mellan kabiner så är risken påtagen att man flyttas.
Tråkigt, men så det ser ut, bara anpassa sig efter det.

Nu har detta drabbat även mig. Ringde in för en ombokning på en SAS partner bonusresa. Operatören hittade alla biljetterna, informerade om kostnader och tog kortuppgifter. Skickade det sedan till back office och samtalet avslutades... (jag vet, stort misstag - men efter 60 minuter i telefonen för en hyfsat enkel ombokning så fick det räcka).

Lite drygt ett dygn senare och fortfarande inga biljetterna utställda. Ringde in och fick givetvis reda på att biljetterna enligt tidigare samtal var borta.

Vad har man egentligen för rättigheter här, om några?

Tack på förhand.

Nu har detta drabbat även mig. Ringde in för en ombokning på en SAS partner bonusresa. Operatören hittade alla biljetterna, informerade om kostnader och tog kortuppgifter. Skickade det sedan till back office och samtalet avslutades... (jag vet, stort misstag - men efter 60 minuter i telefonen för en hyfsat enkel ombokning så fick det räcka).

Lite drygt ett dygn senare och fortfarande inga biljetterna utställda. Ringde in och fick givetvis reda på att biljetterna enligt tidigare samtal var borta.

Vad har man egentligen för rättigheter här, om några?

Tack på förhand.
Kunde du se resplanen under dina bokningar efter "ombokningen"?

Tyvärr har du nog inte så många rättigheter i detta fall även om det är riktigt tråkigt att höra titt som tätt.

I nya appen verkar man inte längre kunna se om lounge ingår på en speciell flygplats. Och i morse var webbsidan helt trasig och levererade interna fel på alla "vanliga" sidor om resor. Så jag tänkte att jag tar till chatten och frågar om det finns lounge i Billund nuförtiden. Efter att ha repreterat frågan ett par gånger (nej, jag frågar inte vad det kostar) så får jag svaret att japp det finns.

Frågar var och får svaret i terminal 3. Vän av ordning vet att Billund bara har en terminal. Påpekade att det bara finns en terminal, men fick då svaret att enligt hennes info finns tre och där är loungen, jag får fråga på flygplatsen. Frågade då "vad heter loungen, så jag frågar efter rätt" och fick svaret att det finns en Primeclass Lounge och en Danish Air Lounge. När man senare anländer till flygplasen, så finns där bara en King Amlet Lounge. Men man har åtminstone tillgång till den som Diamond.

Om man inte vet svaret, så är det bättre att inte svara något alls än att svara så totalt jättefel.

Om man inte vet svaret, så är det bättre att inte svara något alls än att svara så totalt jättefel.
Fick du svar från en verklig agent då? När jag har testat chatten så har jag fått de mest konstiga (AI-genererade?) svaren tills jag tröttnat och envist skrivit "live agent" på alla frågor, tills systemet gett upp och kopplat mig till en människa...

Fick du svar från en verklig agent då? När jag har testat chatten så har jag fått de mest konstiga (AI-genererade?) svaren tills jag tröttnat och envist skrivit "live agent" på alla frågor, tills systemet gett upp och kopplat mig till en människa...
Vet inte men det kändes inte så AI-mässigt. Men ibland är de mänskliga agenterna såpass dåliga att man inte ser skillnad...

I nya appen verkar man inte längre kunna se om lounge ingår på en speciell flygplats.

Ja, appen verkar ha ”förbättrats” d.v.s. att de har tagit bort flera funktioner. I stället har vi som sagt fått massor med animationer. Via knappen ”Manage trip” (som av oklar anledning har en ikon föreställande ett hus) kan man ju komma till en vy i appen som visar sidor som ser ut som gamla versionen av appen, inklusive möjlighet att byta avgång samma dag och en knapp ”Lounge”. Trycker man på Lounge som EBD på en inrikesflygning från flygplats utan lounge till Arlanda (där jag ju bör komma in vid ankomst) får jag bara veta att jag inte jag köpa till lounge, vilket ju är fel på flera nivåer. Varför loungeinformation (om än felaktig) inte syns på varianten av resvyn som heter ”At the airport” kan man ju också undra. Men man ombeds ju lämna återkoppling ”on the new feature” på flera ställen (utan tydlig på förklaring vilken ”feature” de syftar) så då kan man ju återkoppla det.

Toppen