Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

Det där såg godast ut hittills tycker jag, mums! :) Några glas skumpa till det där och man är i himlen! :cool:
Blev nog ett glas skumpa bara.

@Gnopps, det var faktiskt mättande och gott. Folk runt om tyckte inte om det men jag var nöjd i alla fall. Osten var också gott.
Ingen wow känsla men en bra komponerad middag tycker jag.
fccf18fca616be64da4189a4954b2939.jpg

ARN-CPH

Tidig förmiddag, kl 9, blev det frukost och det är klassiskt macka, pålägg, yoghurt och lite raw-food.
Men jag tyckte nog det var gjort riktigt bra. Osten var sjukt god, kokt skina av OK kvalitet, smöret helt perfekt.
Jag är inte en stor yoghurt-konsument, men detta var riktigt bra. Inte bara för att jag slapp se den eländiga industri-packade kvargen.

Champagne-charlie kom på stor-flaska.

IMG_20251014_152909.jpg

IMG20251013092305 - stor.jpeg

Och slut-resultatet, noll gram till kompostering, är väl det bästa betyget?

IMG20251013094109#1 – medel.jpeg

Ska man kritisera något så var servicen inte snabb. Rutten är beräknad till 1:10 och med 6 rader nästintill fullt var de två i kabinen inte effektiva tillräckligt. Jag var på rad 5 och jag fick champagne och kaffe tillsammans en bra bit efter top-of-descent.

Jag hörde också några beställnigar som inte kunde serveras pga "slut" eller "inte lastat", inkl alkoholfri öl.

ARN-CPH

Tidig förmiddag, kl 9, blev det frukost och det är klassiskt macka, pålägg, yoghurt och lite raw-food.
Men jag tyckte nog det var gjort riktigt bra. Osten var sjukt god, kokt skina av OK kvalitet, smöret helt perfekt.
Jag är inte en stor yoghurt-konsument, men detta var riktigt bra. Inte bara för att jag slapp se den eländiga industri-packade kvargen.

Champagne-charlie kom på stor-flaska.

Visa bifogad bild 169170

Visa bifogad bild 169169

Och slut-resultatet, noll gram till kompostering, är väl det bästa betyget?

Visa bifogad bild 169171

Ska man kritisera något så var servicen inte snabb. Rutten är beräknad till 1:10 och med 6 rader nästintill fullt var de två i kabinen inte effektiva tillräckligt. Jag var på rad 5 och jag fick champagne och kaffe tillsammans en bra bit efter top-of-descent.

Jag hörde också några beställnigar som inte kunde serveras pga "slut" eller "inte lastat", inkl alkoholfri öl.
Presentationen av paprikan med kärnorna kvar ser inte "bussinesclass" ut , hade gärna sett större "fralla"

Sist jag flög till Oslo var det också utan vagn. Jag är personligen lite fundersam på detta koncept på korta flygningar när det är många rader i kabinen. Det tar längre tid och sitter man inte på rad 1 eller 2 blir det svårt att hinna äta (jag satt på rad 3, det var fortsatt OK, men på rad 5 han de inte äta innan porliney skulle plockas bort). På en kort flygning föredrar i vart fall jag att snabbt få in mat och dryck än att servicen är ”personlig”.

Toppen