Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Jag ska flyga LHR-ARN i business (award) om några dagar. Enligt SAS-appen har jag fyra incheckade bagage om 23kg styck. Enligt hemsidan förstår jag det som att business inom Europa inkl incheckat bagage om 32kg. Är det appen som har fel här? Någon som flugit business inom Europa sedan 1 oktober och har erfarenhet av att 32 kg är gränsen som gäller?

Jag ska flyga LHR-ARN i business (award) om några dagar. Enligt SAS-appen har jag fyra incheckade bagage om 23kg styck. Enligt hemsidan förstår jag det som att business inom Europa inkl incheckat bagage om 32kg. Är det appen som har fel här? Någon som flugit business inom Europa sedan 1 oktober och har erfarenhet av att 32 kg är gränsen som gäller?
Försöker man köpa en biljett på sträckan står det 2x32kg
Screenshot_20251008_225148_SAS.jpg

Kan det vara så att appen har något hårdkodat värde från plus tiden, då var det 23kg per väska som gällde.

GOT-CPH idag, light snack i business som jag inte ens fick erbjuden då jag precis besökte lilla rummet där framme. Plastförpackade mackor, nötter och kanske chokladkaka?

Skulle aldrig betala en öre extra för denna sträckan... Får se vad erbjuds mot BUD

Toppen