Senaste nytt

SAS nya hemsida

Det verkar som att inloggningstjänsten för hemsidan har uppdaterats. Finns nu möjlighet att logga in med inloggningsnyckel.

Verkar hålla på att implementeras. Fungerade att lägga till en nyckel och logga in med den men hittar inget stöd när man är inloggad för att hantera nycklar eller lägga till fler än en.
 
Idag dyker inte valet att logga in med lösenordsnyckel upp för mig längre. Frågan är om någon råkade aktivera något för tidigt kanske?
 
Jag avbokade en award online. Betalade 250kr, pengarna drogs och kvitto skickades ut. Resan är dock inte avbokad. Sajten stannade på betalningssteget, dvs det verkar som att något gått sönder mellan betalningsmotorn och sajten :mad:
 
Jag avbokade en award online. Betalade 250kr, pengarna drogs och kvitto skickades ut. Resan är dock inte avbokad. Sajten stannade på betalningssteget, dvs det verkar som att något gått sönder mellan betalningsmotorn och sajten :mad:
Hände mig också för ungefär två veckor sedan. Då försökte jag tre gånger. På tredje försöket avbokades resan.
Trodde att de två felaktiga debiteringarna skulle släppas automatiskt men icke utan de bokfördes på kortet.
Skickade mail till guldsupporten som drog det vidare och krediterade de två felaktiga dragningarna.
 
OK, bra att veta.
Inte funkis för mig idag, har 3 olika bokningar, så krävs det ≈3 betalda försök per bokning blir det mycket pengar...
 
Jag avbokade en award online. Betalade 250kr, pengarna drogs och kvitto skickades ut. Resan är dock inte avbokad. Sajten stannade på betalningssteget, dvs det verkar som att något gått sönder mellan betalningsmotorn och sajten :mad:
Hänt mig också, skickade ett mejl en gång och en annan gång ringde jag in, så löste det sig. Skum bugg
 
Jag avbokade en award online. Betalade 250kr, pengarna drogs och kvitto skickades ut. Resan är dock inte avbokad. Sajten stannade på betalningssteget, dvs det verkar som att något gått sönder mellan betalningsmotorn och sajten :mad:

Hänt mig också för någon vecka sedan. Fick ringa in och då löstes problemet.

Jag har ikväll skickat in synpunkt på detta till SAS, då det verkar vara ett återkommande problem.
 
Jag testade ytterligare en avbokning, med exakt samma resultat (dvs att efter pengar betalts så laddas bara avbokningssidan om utan att genomför avbokningen/återbetalningen). Därefter ringde jag in. Agenten verifierade att 250kr fanns betalda och avbokade därefter manuellt och "skickade den på kö för återbetalning".

Agenten hanterade det så bra det gick, men det är rätt pinsamt att ta betalt för en service/administration, skicka kvitto på det men inte utföra själva avbokningen. Känns som att betalning och utförande borde vara i en atomär transaktion.

Jag har som sagt ytterligare en resa som med alll sannolikhet måste avbokas. Jag sparade beslutet till i morgon, blir spännande att se om det går vägen.
 
Toppen