Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Gdansk
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 10000
Skatter&avgifter (per person): 335:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2025
Bokad: Augusti 2025
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja via sas hemsida
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort: Stockholm
Destination: Visby
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 10000 (5000) Flypremium
Skatter&avgifter (per person): 287:-
Antal resenärer: 4 vuxna + 1 barn
När (avresans tidpunkt): September 2025
Bokad: Augusti 2025
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja via sas hemsida
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Kände ett sug för att testa SAS nya businesskoncept första helgen det är igång, valde mellan London och Polen, landade på Polen då det var mer ekonomiskt försvarbart på plats :D
Nyttjar Senatorkortet troligtvis en sista gång innan det går ut i vinter på hemresa med LOT

Visby så blev det att bjuda med ett par vänner och deras lilla son på en weekend
Är det utlovat business servering på alla rutter från dag 1?
Är vi säkra på att GDN (och andra kortare rutter) kommer ha servering? Det är väl iofs länge från ARN än CPH men tidigare har det ju varit lite svajigt på korta sträckor där man knappt fått vatten.

Är det utlovat business servering på alla rutter från dag 1?
Är vi säkra på att GDN (och andra kortare rutter) kommer ha servering? Det är väl iofs länge från ARN än CPH men tidigare har det ju varit lite svajigt på korta sträckor där man knappt fått vatten.
Ingen aning vad som är utlovat, är inte ett dugg säker på om det kommer va full servering eller inte! (Bokningen säger måltid på både ARN-CPH och CPH-GDN).
Men jag tar för givet att det kommer vara servering när man påstår att det är måltid under flygningen och att man säljer en businessprodukt.

Jag är fullt medveten om att jag kanske kommer bli besviken, men jag är nog rätt realistisk i mina förväntningar rent generellt när det kommer till SAS och kommer nog inte hylla konceptet blint som olika förespråkare kommer göra :)

Helt enkelt har jag bokat för att se vad det handlar om, är en liten poängskvätt bara och jag tänkte ändå ta en weekend den helgen så blir en bra kompromiss!

Toppen