Senaste nytt

Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

Såg också samma upplägg i USA härom veckan. Det måste ha varit på JFK T4 (Delta-terminalen) när jag re-checkade. Kan inte påminna mig att jag sett detta upplägg (som i.o.f.s. tar mer plats) någonstans i Europa.
Amsterdam Schiphol har liknande med tre platser och back kommer när man har fyllt en.

Håller helt med om att Arlanda har på tok för många platser för flödes takten. Jag har aldrig sett det flytta på när det är konstant tryck. Däremot har jag tagit 30 min från komma fram till en plats tills att alla tre i familjen hade allt tillbaka på andra sidan i fast track. Om det är någorlunda konstant flöde i fast track tar det ofta 10-15 min för oss tre. Värre är det ofta i slow track.

Amsterdam Schiphol har liknande med tre platser och back kommer när man har fyllt en.

Håller helt med om att Arlanda har på tok för många platser för flödes takten. Jag har aldrig sett det flytta på när det är konstant tryck. Däremot har jag tagit 30 min från komma fram till en plats tills att alla tre i familjen hade allt tillbaka på andra sidan i fast track. Om det är någorlunda konstant flöde i fast track tar det ofta 10-15 min för oss tre. Värre är det ofta i slow track.
30 minuter? Aldrig tagit mer än 6-7 minuter för oss, två vuxna och två barn. Oftast 3-4.
Om inte en av väskorna åkt åt sidan förstås. Då tar det mer.

30 minuter? Aldrig tagit mer än 6-7 minuter för oss, två vuxna och två barn. Oftast 3-4.
Om inte en av väskorna åkt åt sidan förstås. Då tar det mer.
När det är lugnt är vi också igenom på en sådan tid. Jag menade när det är kö även i fast track, därmed konstant flöde av nya människor som vill ha in sina backar, väntan på tillräckligt med backar, sedan secondary en eller två väskor och kö där. Det händer tyvärr. Tidigare kunde man räkna med att vara igenom fast track inom 10 min. Numera räknar jag med 15-20, går det snabbare så är det skönt. Nu pratar jag om nya kontrollen i T5. T2 och T4 är mer tillförlitliga.

Toppen