Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Okej tack för info.. Kan nog kanske vara det som är problemet då.. Då borde jag kunna göra följande:

ARN - AMS - CDG - CPT - NBO - CDG - ARN - OSD? Det borde ju de tre olika personerna jag talat med vetat om.. eller? :rolleyes:

Personen i fråga sa att den inte såg flyget från AMS - CDG, men det kanske försvinner eftersom att det blir den nionde eller något då? MItt förslag till SAS var: OSD - ARN - AMS - CDG - CPT - NBO - CDG- ARN = 8 st?
Vissa flyg som visas i sökmotorn kanske bara går att boka som en ny bokning. Kan vara married segments.

Ingen som har koll på detta? :) allt ser rätt ut i appen och allt är confirmed men inga nya biljetter på mail? Ska det komma?
Hej! Min uppfattning är att du ska få nya biljetter utställda och när de väl är utställda (issued/biljetterade) ska du få mail automatiskt till dig också.
Att du ser dem i appen kan tyvärr betyda att de bara är bokade, inte utställda.
Mao - släng dig på telefonen o prata m kundtjänst. Min erfarenhet är att prata m svensktalande underlättar. Om inte annat att ve att få mail med issued tickets.
Om biljetter inte är utställda inom 3dgr (tror jag det är) förfaller dem.

1. Ja det finns biljetter. Vill du använda båda vouchers så får du göra två bokningar, alt ringa in för att få hjälp.
2. Behövs inget abb på awardfares för att hitta biljetter, går bra att söka via SAS egna partner-award sida.
3. Biljettsläpp är idag mer eller mindre helt random.
4. Svårt att tips om andra resmål och vad ni definierar som kul., men eftersom du skriver Karibien gissar jag sol och värme. Kolla vilka destinationer som Virgin Atlantic flyger till och utgå ifrån det (https://www.flightconnections.com/). Även AirFrance och KLM kan vara värda att kolla på. SAS flyger ju till många ställen i USA, men kanske inte direkt sol och bad destinationer - i Europa finns det ju ganska många destinationer att välja på som passar med sol och bad.
Sorry, glömde skriva, det ska vara business och bara ett byte gärna, till sol och bad helst :) Jag hade tänkt att nu med SkyTeam skulle man kunna hitta något kul till solen, tidigare har jag allt använt mina poäng till att åka till USA men det känns inte aktuellt för mig i dagsläget.

Hej! Min uppfattning är att du ska få nya biljetter utställda och när de väl är utställda (issued/biljetterade) ska du få mail automatiskt till dig också.
Mao - släng dig på telefonen o prata m kundtjänst. Min erfarenhet är att prata m svensktalande underlättar. Om inte annat att ve att få mail med issued tickets.
Tack
kom nya biljetter på mail 1,5 dag efter ombokningen.
Allt konfirmerat och klart.

Har också undrat över detta efter tidigare ändringar om 5-15 minuter på flertalet flygningar. Har inte fått Email med nya biljetter automatiskt efter att jag godkänt ändringarna, utan har fått ringa kundtjänst och de har då skickat ut på nytt. Oklart vad man riskerar om man inte ligger på själv.

Han poängterade att inget av det jag föreslog eller sökmotorn föreslog var married. Det var just flyget med Airfrance från AMS - CDG som han inte såg. Nämnde en bugg? :confused:
Du kan sluta lyssna på vad de kommer med för orsak som förklaring, oftast drar de bara till med något.

Men högst troligt beror ditt problem på att det flyg du ser enbart går att boka som en ny bokning, och det går inte lägga till i en befintlig.
Du kan ju fråga om de kan boka det flyget separat utan att lägga till i någon befintlig bokning. Säger de ja, be dom försöka lägga till i befintlig och se om det går.

Be personen själv leta möjliga flyg, ibland ser de saker man själv inte kan hitta.

Toppen