Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

När jag loggade in hos Kenya såg det ut såhär när man gick vidare o bokade om där, bonusbiljett business. Att boka om via SAS funkade inte alls däremot. När första flygningen på denna sedan blev inställd så ringde jag SAS som sa att jag kunde acceptera Kenyas nya alternativ eller avboka, lägga ut, och få tillbaka från SAS. Mycket oklart hur det hade gått om jag provade det däremot.. Pratade ju till mig Qatar så löste sig. Men ja, IT fungerar inte alls mellan SAS o övriga Skyteam när det gäller sånt här tyvärr.

bild.png

När jag loggade in hos Kenya såg det ut såhär när man gick vidare o bokade om där, bonusbiljett business. Att boka om via SAS funkade inte alls däremot. När första flygningen på denna sedan blev inställd så ringde jag SAS som sa att jag kunde acceptera Kenyas nya alternativ eller avboka, lägga ut, och få tillbaka från SAS. Mycket oklart hur det hade gått om jag provade det däremot.. Pratade ju till mig Qatar så löste sig. Men ja, IT fungerar inte alls mellan SAS o övriga Skyteam när det gäller sånt här tyvärr.

Visa bifogad bild 166285
Tack - har ju en hel del tid på mig. Kan jag bara konkludera att SAS också har ansvar så kommer jag köpa biljetter och be dem ersätta mig. Nedan var enda svenska registreringen jag hittade för KQ och det verkar vara ett gammalt fast driftställe som de glömt avregistrera - så inte supersugen på att driva process mot dem....

1751902055793.png

Hur är det när man accepterar en mindre ändting på ett flyg på en resa med flera ben? Får man nya biljetter utskickade då eller är det dom gamla som gäller fortfarande? Blev osäker på hur det brukar vara? Fick en 5min ändring på ett av benen på en resa idag på morgonen.
Ingen som har koll på detta? :) allt ser rätt ut i appen och allt är confirmed men inga nya biljetter på mail? Ska det komma?

Hej!

Fråga. Har bokat CDG - CPT - NBO - CPT - ARN. Har försökt lägga på feeders som stämmer bättre. De dyker upp i sökfältet när jag söker på SAS-partner sida. Tidsmässigt så fungerar alla flygningarna. Har tänkt lägga till OSD - ARN - AMS - CDG som finns där men SAS kan inte boka den, de säger att de inte ser flygningen mellan AMS och CDG. Enligt kundtjänsten är det inte något married segment. De kan helt enkelt inte boka men jag kan göra det i SAS-flödet.

Vad gör jag?

Hej!

Fråga. Har bokat CDG - CPT - NBO - CPT - ARN. Har försökt lägga på feeders som stämmer bättre. De dyker upp i sökfältet när jag söker på SAS-partner sida. Tidsmässigt så fungerar alla flygningarna. Har tänkt lägga till OSD - ARN - AMS - CDG som finns där men SAS kan inte boka den, de säger att de inte ser flygningen mellan AMS och CDG. Enligt kundtjänsten är det inte något married segment. De kan helt enkelt inte boka men jag kan göra det i SAS-flödet.

Vad gör jag?
Risken är att det blir för många segment. Max 8 gäller (för hela bokningen). Du har 5 mellan OSD och NBO, då får hemresan ha max 3.

Risken är att det blir för många segment. Max 8 gäller (för hela bokningen). Du har 5 mellan OSD och NBO, då får hemresan ha max 3.
Okej tack för info.. Kan nog kanske vara det som är problemet då.. Då borde jag kunna göra följande:

ARN - AMS - CDG - CPT - NBO - CDG - ARN - OSD? Det borde ju de tre olika personerna jag talat med vetat om.. eller? :rolleyes:

Personen i fråga sa att den inte såg flyget från AMS - CDG, men det kanske försvinner eftersom att det blir den nionde eller något då? MItt förslag till SAS var: OSD - ARN - AMS - CDG - CPT - NBO - CDG- ARN = 8 st?

Toppen