Skogi
Medlem
Del II - Detta är inte slutet. Inte ens början på slutet. Men kanske... kanske är det slutet på början
Jag brukar vanligtvis resa ensam.
Inte av tvång, utan av natur. Det är enklare så... snabbare beslut, inga kompromisser, full fokus på routing och optimering. Ingen som ifrågasätter varför man flyger norrut för att ta sig söderut.
Men ibland…dyker någon upp som inte bara accepterar spelet – utan behärskar det. En som själv föreslår omvägar via Oslo med ett leende och orden:
“Det ger ett extra segment för billigare peng"
Denna någon är @MMX77.
Dagen till ära hade vi planerat att utgå från Köpenhamn. En vanlig dödlig hade tagit Öresundståget och nöjt sig med en 20 % tillsammansrabatt.
Men vi?
Vi är inte som andra.
Det handlar inte om att komma fram – det handlar om värde.
Maximalt värde.
---
Efter en halvdag på kontoret möts vi upp. Utgångspunkt: Malmö C.
VyBus4You. Studentpris. Läge K. En av de sista verkliga spelpjäserna i att ta sig över bron utan att bli helt ruinerad.
Avfärd 12:25.
Ankomst till Kastrup 13:00.
Boarding startar 13:40.
Det borde gå.
---
12:25: Ingen buss.
12:40: Fortfarande tyst.
12:47: Fortfarande tomt på Läge K, men isen i våra magar är intakt.
Så plingar det till: Försening – 22 minuter. Ny ankomsttid: 13:30.
För en normal människa är det här punkten där man ger upp, hoppar på tåget, offrar bussbiljetten och räddar förståndet.
Vi står kvar.
Och så – 12:55 – dyker en buss upp. Inte vår. Men en buss.
Föraren kliver ut. Vi chansar. Visar biljetterna. Han skakar på huvudet.
Men något händer. Kanske är det vår blick, kanske vår övertygelse, kanske en liten gnutta medmänsklig galenskap när vi förklarar oss.
Vi säger att vi har ett flyg.
Han frågar när. Vi säger: "55 minuter."
Han blinkar. Något tänds i hans ögon.
Och med ett leende säger han:
“Ingen fara, grabbar. Det här löser jag.”
Jag brukar vanligtvis resa ensam.
Inte av tvång, utan av natur. Det är enklare så... snabbare beslut, inga kompromisser, full fokus på routing och optimering. Ingen som ifrågasätter varför man flyger norrut för att ta sig söderut.
Men ibland…dyker någon upp som inte bara accepterar spelet – utan behärskar det. En som själv föreslår omvägar via Oslo med ett leende och orden:
“Det ger ett extra segment för billigare peng"
Denna någon är @MMX77.
Dagen till ära hade vi planerat att utgå från Köpenhamn. En vanlig dödlig hade tagit Öresundståget och nöjt sig med en 20 % tillsammansrabatt.
Men vi?
Vi är inte som andra.
Det handlar inte om att komma fram – det handlar om värde.
Maximalt värde.
---
Efter en halvdag på kontoret möts vi upp. Utgångspunkt: Malmö C.
VyBus4You. Studentpris. Läge K. En av de sista verkliga spelpjäserna i att ta sig över bron utan att bli helt ruinerad.
Avfärd 12:25.
Ankomst till Kastrup 13:00.
Boarding startar 13:40.
Det borde gå.
---
12:25: Ingen buss.
12:40: Fortfarande tyst.
12:47: Fortfarande tomt på Läge K, men isen i våra magar är intakt.
Så plingar det till: Försening – 22 minuter. Ny ankomsttid: 13:30.
För en normal människa är det här punkten där man ger upp, hoppar på tåget, offrar bussbiljetten och räddar förståndet.
Vi står kvar.
Och så – 12:55 – dyker en buss upp. Inte vår. Men en buss.
Föraren kliver ut. Vi chansar. Visar biljetterna. Han skakar på huvudet.
Men något händer. Kanske är det vår blick, kanske vår övertygelse, kanske en liten gnutta medmänsklig galenskap när vi förklarar oss.
Vi säger att vi har ett flyg.
Han frågar när. Vi säger: "55 minuter."
Han blinkar. Något tänds i hans ögon.
Och med ett leende säger han:
“Ingen fara, grabbar. Det här löser jag.”