Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort: ARN
Destination: KRN
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 10000 - flypremium
Skatter&avgifter (per person): 282 sek
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Juli 25
Bokad: Juli 25
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja

Go Light skulle gå på 6500:- för de avgångarna jag måste flyga så helt klart värt att köra poäng när det ändå fanns platser.
Här blir FlyPremium en fantastisk fördel och mycket bra rabatt! :)
 
  • Gilla
Reactions: bvs
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: VBY
Destination: EWR
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 50.000 (1 st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 470 sek
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): aug 25
Bokad: juli 25
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Jag har hållit på och letat lite fram och tillbaka och trodde jag hade en resa i nästa vecka via London men de biljetterna försvann innan jag hann boka. Sedan satt jag och slöletade lite på sas hemsida och så dök dessa upp. Jag fick med grabben på att åka till NY i aug istället för i juli men med fördelen av att det är direktflyg från ARN båda vägarna. Facilt pris på 940kr också! :)

Sonens första tripp till NY så jag ser fram emot att visa honom en hel del. Dags att boka bord på Keen's! :D
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Virgin Atlantic, KLM
Kabinklass: Allt i business
Avreseort: ARN
Destination: CUN
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 65000 (2 st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2206 sek
Antal resenärer: 4 (2 vuxna och 2 barn)
När (avresans tidpunkt): april 26
Bokad: Första benet i april och sen ombokad antal ggr med sista ändring i juli
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares, SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Har tappat räkningen, minst 10 samtal

Flighter:
ARN - LHR: SAS A320neo
LHR - CUN: Virgin Atlantic A350-1000

CUN - LHR: Virgin Atlantic A350-1000
LHR - AMS: KLM Boeing 737-800
AMS - ARN: KLM Boeing 737-800

Äntligen är påskresan klar! Men herregud vilken omständlig bokning. Vet inte hur många samtal till kundtjänstkarusellen som krävdes för att få till feeders och biljetterna utställda. Mardröm.
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air France, Saudia
Kabinklass: Business
Avreseort: CMN
Destination: DXB
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng (per person): 15.000 (1 st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1600 sek
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): okt
Bokad: juli 5
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Letat efter att få prova air france a350 utan att pröjsa för många poäng och så hittade jag denna möjlighet. Flyger ner till Spanien, tar båten till Tanger och så tåg till Casablanca. Tar en drink på Rick`s bar och så vidare till Paris (Ingrid Bergman följer nog inte med). Flyg via CDG och RUH innan resan avslutas i Dubai. Hem kommer man alltid...
 
Bonusprogram: TAP Miles & Go
Flygbolag: ANA
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Tokyo Haneda
Enkelresa eller Tur&retur: enkelresa
Antal poäng (per person): 115 000
Skatter&avgifter (per person): € 192,13
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): mars 2026
Bokad: juli 2025
Hur hittades tillgänglighet: TAPs webbplats
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): -

Interkontinentala direktflyg från Arlanda ska självklart understödjas, särskilt när de utförs av ett av världens bästa flygbolag, och mitt favoritsätt att visa mitt stöd är att boka en bonusresa! ;) I våras gjorde ANA en paus i släppet av NH221/NH222 HND <--> ARN, både som revenue och bonus, efter att de nått sista datumet för vintertidtabellen. (Jag har för mig att det var samma historia vid slutet av sommartidtabellen.) Något irriterande eftersom de då gjorde ett stopp direkt före det datum jag helst ville boka för en påsk-resa till Nippon. Någon av de senaste dagarna har de sedan släppt dessa biljetter, upptäckte jag tidigare idag, fortfarande med tre avgångar per vecka. Trevligt nog hittade jag plats i business class på ett OK datum.

Bokningen gjordes med devalverade TAP-miles som annars skulle gått ut i slutet av augusti. De flesta av dessa miles kommer från köp och "prenumerationer" i samband med kampanjerbjudanden under covid och har kostat 0,54 eurocent i genomsnitt. (Att köpa TAP-miles till ordinarie pris är idag en extremt dålig deal, och prenumerationspriserna är också mycket sämre numera.) Så 815 euro netto för enkelresan.

Hade inte tillräckligt mycket TAP-miles kvar för en tur- och returresa (egentligen borde jag säga som tur är!, har hållit på i flera år för att försöka göra slut på de där poängen och haft utgångsdatum som flåsat mig i nacken), och hittade dessutom bara economy på relevanta datum. Så då gällde det att hitta något annat sätt att ta sig hem. (Via Eurobonus hittade jag för övrigt inte ens något i economy, varken med SAS eller övriga ScaryTeam. Men numera verkar ju tillgången via EB komma och gå mycket mer än förr.)

Bonusprogram: BA Club
Flygbolag: Finnair
Kabinklass: Business
Avreseort: Seoul
Destination: Stockholm
Enkelresa eller Tur&retur: enkelresa
Antal poäng (per person): 62 500 Avios
Skatter&avgifter (per person): 481 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): april 2026
Bokad: juli 2025
Hur hittades tillgänglighet: Finnairs webbplats
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): -

Flighter:
ICN-HEL - Finnair - A350 - Business
HEL-ARN - Finnair - A321 - Business

Hittade inga business-platser med Finnair hem från Japan på lämpliga datum (dock premium economy från både Osaka och Nagoya), men dock från Seoul. Eftersom jag ändå inte riktigt bestämt mig om jag avslutar Japan-utflykten i Tokyo eller Osaka eller kanske på någon annan plats, kan jag lika gärna ta en separat positioneringsflight över Japanska sjön. Det blir första gången jag testar den konstiga icke fällbara stolen, ska bli intressant att se om vi kommer överens.

Märkligt nog var avgifterna nästan en tusenlapp billigare via BAC, som också har lite lägre omboknings/avbokningsavgifter, så det fick bli en bokning den vägen. De föregående årens påfyllning av Avios via balance boost och prenumerationer har jag gjort till genomsnittspriset 0,9 pence/Avios. Så £ 562 för aviosisarna och knappt £ 600 totalt för den här enkelresan.
 
Last edited:
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: San Francisco
Enkelresa eller Tur&retur Enkel
Antal poäng (per person): 30 000 Fly Premium
Skatter&avgifter (per person): 505kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Nov 2025
Bokad: Juni 2025
Hur hittades tillgänglighet: Bevakning på awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Bokade på Sas hemsida

ARN-CPH - SAS - A320 Business
CPH-SFO - SAS - A350-900 Business

Dök upp en plats i business ska ta mig vidare till Hawaii är planen.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Virgin Sas
Kabinklass: Business, Ekonomi
Avreseort: LAX
Destination: ARN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 39.000 (1 st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 746 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Nov 25
Bokad: juli 25
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

LAX-LHR A350-1000
LHR-ARN A320-NEO

Bokade LAX-LHR på nätet ringde in och la till LHR-ARN fick prata med en trevlig kille allt fixades direkt.
Är del av hemresan från Hawaii.
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air France, Saudia
Kabinklass: Business
Avreseort: CMN
Destination: DXB
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng (per person): 15.000 (1 st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1600 sek
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): okt
Bokad: juli 5
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Letat efter att få prova air france a350 utan att pröjsa för många poäng och så hittade jag denna möjlighet. Flyger ner till Spanien, tar båten till Tanger och så tåg till Casablanca. Tar en drink på Rick`s bar och så vidare till Paris (Ingrid Bergman följer nog inte med). Flyg via CDG och RUH innan resan avslutas i Dubai. Hem kommer man alltid...
Har en resa till ICN som jag bokade pga det var deras a350. Problemet senare var att den nu har bytt flyg till deras 777-200
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Virgin Atlantic
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: CUN
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 65000 (2 st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2980 sek
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): april 26
Bokad: juli 25
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 1

Flighter:
CPH - LHR: SAS A320neo
LHR - CUN: Virgin Atlantic A350-1000

CUN - LHR: Virgin Atlantic A350-1000
LHR - CPH: SAS A320neo

Då det är svårt att ta sig österut utan att åka på dubbla poäng så får man titta västerut istället. Såg att någon annan bokat CUN i April så slog ett öga på SAS och visst fanns där biljetter både dit o hem. Bokade LHR - CUN på nätet och ringde in för att lägga till CPH - LHR. Gjorde misstaget att lägga till det först på lördagen o engelsktalande kundtjänst o när de inte hänt något med bokningen på tisdagen blev de ett samtal till o då hade de ingen historik att jag försökt lägga till flygen. Men de fixade sig med svensktalande agent.

Ska bli skoj att testa Virgin upper class :)
 
Hej allesammans!

Som trogen följare av det här forumet i säkert 10 år var det äntligen dags att skapa ett konto tycker jag. Ni har lärt mig mycket genom åren och givit ovärderliga tips. Nu hoppas jag iallafall kunna betala tillbaka en liten del av den skulden.



Kanske fel forum men lite kort om mig:



Ålder: 23

Hemmahamn: ARN

Program: EB

Senaste awardresa: ARN-CDG-HND ToR business med Air France i maj 2025



Bonusprogram: Eurobonus

Flygbolag: SAS, Virgin Atlantic

Kabinklass: Business

Avreseort: ARN

Destination: CUN

Enkelresa eller Tur&retur: Tur och Retur

Antal poäng (per person): 65000(inkl. 2-4-1)

Skatter&avgifter (per person): 2209 sek + 168 sek för feedersavgift

Antal resenärer: 2

När (avresans tidpunkt): feb 2026

Bokad: juli 2025

Hur hittades tillgänglighet: Awardfares

Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja

Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0



Blev inspirerad av Bebban att Virgin erbjuder tillgänglighet till Cancun så kikade på lite rimliga datum i början på året. Virgin finns på mängder med datum i bra kombinationer, den trånga sektorn verkar vara SAS till och från london.





Flyg:

ARN - LHR: SAS A320neo

LHR - CUN: Virgin Atlantic A350-1000

//

CUN - LHR: Virgin Atlantic A350-1000

LHR - ARN: SAS A320neo



Hittade tillgänglighet via Awardfares och bokade långa benen på hemsidan. Ringde därefter in direkt för att lägga på feeders(kom fram efter 10 min). En trevlig skåning som hade koll fixade detta smidigt och biljetterna ställdes ut mindre än 24h senare. Så ibland sköter sig faktiskt SAS, tacksam för det.
 
Toppen