Hej vänner, behöver stöd från erfarenheten ang. ersättning. Ska dra det (ganska) kort.
Planerad hemresa Zagreb-Frankfurt-Arlanda i lördags eftermiddag. Sista flyget var med LH808.
Del 1. Pga åska i södra Europa blev vi sena till FRA och missade flighten. Tveksam 261 pga väder, dock landade en hel del flighter på FRA, vi behövde dock diverta till München och tanka efter lite holding-varv, innan vi drog till FRA så där kunde ju Croatia Airlines planerat bättre. Kantboll?
Del 2. När vi landade i FRA hade vi fått LH810 i stället, confirmed i appen men inga platser. Sprang (ca 2km pga bussgate) till gaten för 810 men fick höra när vi kom fram att den var full och skulle stänga. Denied boarding?
Del 3. Fick sova på FRA (Lufthansa fixade) och ny bokning med Austrian via Wien hem i stället. OS 204 och OS213. Kort connection men ok i systemet. OS204 blev försenad (oklar anledning. Sent ankommande flyg, sen satt vi 45 min ombord innan push-back) så vi missade 213 och blev ombokade till sena kvällsflighten OS 317. Kom hem 22:40 till Arlanda, totalt ca 24h sena.
Som jag ser det ur 261 perspektiv:
del 1 kantboll,
Del 2, eventuellt,
Del 3, ja.
Kan man ha olika case? Eller ska jag satsa på ett? Allt har varit på samma bokning, dock har flygningarna under söndagen separerats från lördagen med andra biljettnummer. I ex Austrians app ser hemresan ut som 3 olika.
För övrigt var det ett ganska tålamodsprövande dygn, med det är en annan del i storyn..