airbus380.se
Medlem
Du kan verkligen berätta det intressanta i resan och klippa bort oväsentligheter! Ser fram emot nästa berättelse !
"Hello… again? "
"Jaha, du är tillbaka igen?"
"Jag är boardinggrupp 0."
(ping, du på Sturup.)
Går det att göra det ännu billigare? Ännu bättre?
Jag måste få veta efter all denna spänning....Hur många poäng gav det i slutändan?
Får jag, som är helt okunnig när det gäller mileage runs, vara så fräck att fråga vad du fick betala för dagens itinary och hur mycket EuroBonus poäng du fick som belöning?
Jag vill försöka förstå ekonomin i detta.
Jag har visserligen koll på hur det funkar men det hade varit intressant att få en sammanställning av @Skogi vad han betalade och vad utfallet blev i poäng.
Bland andra bolag kan nämnas att segment runs bör få en viss renässans hos IAG-systerbolagen BA och Iberia, efter att deras bonusprogram har gjorts om med rejält höjda, i huvudsak spenderingsbaserade krav för de olika nivåerna. Efter klagomål på den inledande utformningen av BAC infördes möjligheten att få BAC Silver (OneWorld Sapphire) med 50 segment på BA-metall. Hos Iberia gäller 40 segment IB-metall för Iberia Club Oro/Gold (OneWorld Sapphire) och 90 segment för Platino (OneWorld Emerald). Så de klassiska tier point runs hos BA(EC) är döda, och är inte längre något sätt att visa hur smart man är.För detta… detta har aldrig varit en kamp om poäng.
Poäng är för de privilegierade. För de med ett svart AMEX, designmöbler i vardagsrummet och ett badkar fyllt med kontanter.
Men vi andra?
Vi som lever på CSN, på ungdomsbiljetter och snabbnudlar, vi lever för segmenten.
Bara strategi. Tålamod. Och viljan att kliva ombord – om och om igen.
Och visst, de säger att detta är kontroversiellt.
Att segment runs är oortodoxa.
Men jag vill hävda att:
Det är motstånd. I en värld byggd för de rika, nivåpoäng från biluthyrning och kreditkort med bonus – är segmenten vår revolution.