Senaste nytt

Ny Eurobonus statusmatch från Turkish

Någon som lyckats matcha SAS EBG mot Turkish i närtid? Hur har ni gjort? Alla gamla länkar jag hittat har inaktiverats.
Jag lyckades förra veckan (EBD). Tog mindre än ett dygn att få ny status. Skickade en förfrågan som feedback - membership process på deras hemsida där jag förklarade varför jag ville ha en status match (resa till Asien med Turkish) och bifogade bild på pass, Eurobonus statuskort (båda sidorna) och en skärmdump från min profil på sas-hemsidan (utzoomad så att mitt namn, status och de senaste två månadernas flygningar syntes i samma bild). Har läst att Turkish vill se åtminstone en flygning i historiken under de senaste två månaderna.

Hur många Status Miles är det nu som gäller för att förnya ytterligare ett år med Elite efter att det matchade året går ut?

Status upgrade:
"Earn 40.000 Status Miles in the last 1 year and start benefit from Elite privileges."

Renew your status:
"Earn 30,000 Status Miles in 1st Year or 45,000 Status Miles in 2 Years and Maintain Your Elite Status!"

samt:
Renewal for members living abroad: If the member earns 25,000 Status Miles in the first year or 37,500 Status Miles in the two-year membership period...

Inte helt solkart. Är det någon som har koll på vad som gäller som matchad Elite första året? Är det "upgrade" eller "renew" man ska kolla på?
Och det här med att inte bo i Turkiet = 25.000 Status Miles?

Hur många Status Miles är det nu som gäller för att förnya ytterligare ett år med Elite efter att det matchade året går ut?

Status upgrade:
"Earn 40.000 Status Miles in the last 1 year and start benefit from Elite privileges."

Renew your status:
"Earn 30,000 Status Miles in 1st Year or 45,000 Status Miles in 2 Years and Maintain Your Elite Status!"

samt:
Renewal for members living abroad: If the member earns 25,000 Status Miles in the first year or 37,500 Status Miles in the two-year membership period...

Inte helt solkart. Är det någon som har koll på vad som gäller som matchad Elite första året? Är det "upgrade" eller "renew" man ska kolla på?
Och det här med att inte bo i Turkiet = 25.000 Status Miles?
Från mailet man fick.
IMG_20250623_073903.jpg

Okej! "15.000 Status Miles (...) with Turkish Airlines". Tolkar jag det rätt då att de 15.000 behövs flygas av Turkish dvs. inte *A-partners?

Toppen