Senaste nytt

"Smitvägen" före taxfree terminal 5 Arlanda

Det var inget anmärkningsvärt men den stod så att man måste gå runt den om man kom från säkerhetskontrollen. Dvs, det såg ut som syftet var att få folk att tro att det var avstängt.
Jag menar, om man läst här kanske man man vet att det fortsatt går bra men i övrigt tror jag inte direkt det bjöd in till genvägar.
Jag roade mig med att leta upp den "officiella" smitvägen som inte syns speciellt bra när man går den snitslade taxfreebanan. Visst, den är där och där är det skyltat men det var ingen enorm öppning.

Attachments

• Screenshot_20250615-080253.png
    Screenshot_20250615-080253.png
    {memory} MB · Visningar: 326
Det finns (fanns?) ju även en smitväg ut från duty free-butiken en bit in nära en skylt med reklam för kaffe. Den funkade fint i våras - någon som testat nyligen?

Vad står det på skylten bakom kvinnan? Det är väl där det är skyltat för dom som inte är personal?
Jag undrar också vad det står på roll-up:en. Där finns kanske mer förklaringar, fast det är ju en tillfällig text, så det som man ska lita sig till är det som satts upp på dörren.
På dörren ser det ut som några egen-påhittade symboler som det är oklart vad de betyder. Först ett överstruket öga som är suddigt ("Personer med synsvårigheter"?), sedan tror jag det ska föreställa ett öra överstruket ("Personer med hörselproblem"?!), sedan en person med käpp tror jag ("Personer med gångproblem"?!) och till sist en rullstol.

Det är svårt att få ihop det med vad de skrivit på sin egen hemsida
"Den gång innan Taxfree-butiken som är avsedd för personal/crew, PRM och doftallergiker får nu skyltning som informerar om vilka den är till för."

om inte det jag tror är ett öra egentligen är en överstruken näsa.

Valet att skriva ut i stor text "Crew" tycker jag tyder på att de aktivt vill avskräcka folk från att gå där.

Toppen