En varning för att använda Revolut för aktiehandel. Då jag stämde av mitt aktiekonto och märkte jag några konstigheter: Det fanns två transaktioner som visades på kontot i appen men ej på kontoutdraget, samt en transaktion som visades i kontoutdraget men ej i appen. Jag kontaktade support för att få dessa förklarade.
Efter några felaktiga och irrelevanta svar fick jag en natt epost om att utan mitt godkännande hade mitt aktiekonto stängts samt innehav sålts (lyckligtvis hade jag bara mycket lite investerat där)! Detta blev starten på ännu mera problem med support då de nu hade tre uppgifter:
1. Förklara varför mitt innehav sålts utan mitt godkännande
2. Återställa mitt innehav
3. Besvara mina ursprungliga frågor om transaktionerna
Då jag själv jobbat i med mycket kundsupport var jag hela tiden artig och konkret, men efter X antal "Jag förstår din frustration" utan lösningar blev jag riktigt frustrerad. Först då jag till sist blev kopplad till en chef löstes de tre frågorna ovan efter cirka två veckor. Jag valde till sist att inte återställa mitt innehav eftersom jag ej har förtroende för dem mer. De erbjöd mig 3 månader premium-abonnemang (jag har i vanliga fall plus) som kompensation, vilket jag accepterade även om det är värt näst intill inget.
Att supporten var urusel var jag beredd på, men att mitt konto och aktieinnehav godtyckligt kunde stängas var en överraskning. Revolut kommer jag i fortsättningen vara mycket försiktig med att använda.