Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Skulle ju vara intressant med en väderförsäkring. TUI har väl nåt där man får ersättning om det regnar mer än något visst antal mm.

Ett annat scenario är om resans syfte förstörs. Säg att man åker till Spa för att se f1 men det blir inställ på grund av regn. Då kan man antagligen få ersättning från hem/reseförsäkringen.

Men finns det något bolag där man kan försäkra sig mer allmänt mot dåligt väder? (förutom TUI)

Man behöver ju inte resa.
Jag ska dra firman inför rätten eftersom vädret sög under min semester som jag spenderade hemma.

En 3 åring som av misstag serverats vitt vin istället för vatten har fått väldigt stor spridning i dags och kvällspressen.
Kompensation som i mina ögon ser ut att vara väl godtagbart har tydligen inte räckt.
Det har ju varit ett heltidsjobb för föräldrarna att skicka in anmälningar till diverse myndigheter såvida Ben inte överdrivit i sin artikel om händelsen.

En 3 åring som av misstag serverats vitt vin istället för vatten har fått väldigt stor spridning i dags och kvällspressen.
Kompensation som i mina ögon ser ut att vara väl godtagbart har tydligen inte räckt.
Det har ju varit ett heltidsjobb för föräldrarna att skicka in anmälningar till diverse myndigheter såvida Ben inte överdrivit i sin artikel om händelsen.

Haha, låter ju på de föräldrarna som att det är första gången någonsin en treåring råkar sippa på öl/vin. Hur i hela friden kan de tro att barnet får bestående men av det?

Den franska läkaren som undersökte barnet borde ordinerat att spä ut vinet med vatten men fortsätta dricka…

The flight attendants promptly switched out the drinks, but didn’t provide immediate medical assistance.

Magnetröntgen, HLR, elektrochock och amputation skulle ha dragits igång omedelbart.
Jag blir fruktansvärt upprörd.

Ett annat scenario är om resans syfte förstörs. Säg att man åker till Spa för att se f1 men det blir inställ på grund av regn. Då kan man antagligen få ersättning från hem/reseförsäkringen.
Tyvärr ser F1 till att man kör tillräckligt många varv bakom Safety Car att man kan klassificera loppet som kört = inte inställt, och inga återbetalningar på biljetter.

Sen om försäkringsbolaget anser att man har rätt till ersättning är annat, men tyckte det var kul exempel du valde pga vad som skedde 2021.

Haha, låter ju på de föräldrarna som att det är första gången någonsin en treåring råkar sippa på öl/vin. Hur i hela friden kan de tro att barnet får bestående men av det?

Den franska läkaren som undersökte barnet borde ordinerat att spä ut vinet med vatten men fortsätta dricka…

"especially given its potential impact on our son for the rest of his life, has caused our family tremendous emotional stress and anxiety.”..
Stort Home-dooooh.. Känns som penga-hungriga-familjen.

Det borde krävas ngn slags körkort för att få resa.
Tycker det är nästan världsrekord i hur vilsen man kan vara samt "jag tänkte att det var något konstigt med xx, men valde ändå att inte fråga någon/titta på skylten med destinationen" osv, men hur roligt det än är att damen hamnat på fel ställe är det ju rätt allvarligt att hon kunnat checka in bagage till en destination som hon i slutändan inte åkte till, kunnat boarda ett annat flygbolags plan bara sådär och att inget av detta upptäcks förrän hon själv märker att hon är i Italien istället för Tyskland. Det finns väl ofantligt många säkerhetsprotokoll både på flygplatsen och i luften innan hon landar i Bologna, men det kanske man inte pysslar med på Ryan och dylika?

Tycker det är ett ärligt misstag från resenärens håll.

Däremot verkar ju gatepersonalen i Köpenhamn vara rejält oskärpt och släpper på pax utan boardingkort. Det är ju ett ganska allvarligt säkerhetsproblem.

Tja, att blanda ihop Berlin och Bologna är väl ungefär lika lätt som att blanda ihop Vienna och Venice? Kom att tänka på den här gamla klassikern till kalkonintervju:
Dessutom ser jag att Lena fick åka just via Venedig! ;)

Toppen