Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Säga vad man vill om Ryanair, men vem trodde att flygbolaget skulle lura ett helt plans samtliga passagerare.

Förstår att man började gråta!

Eftersom jag flugit Ryanair till "Frankfurt"-Hahn för ca 20 år sedan, och Ryanair väldigt ofta flyger till udda flygplatser, är jag förvånad över att någon är förvånad. :cool: I mitt fall ville jag till Moseldalen, som ligger betydligt närmare HHN än FRA, så jag grät inte när jag landade. Marcus O. verkar ha glömt bort att linjen "Stockholm"-Skavsta - "Frankfurt"-Hahn fanns, i den mån han gör någon analys av det material han återpublicerar. Nyköpings-Oxelösunds flygplats, också en nedlagd flygflottilj, är ungefär lika mycket Stockholm som Hahn är Frankfurt - annat län respektive annat förbundsland. :)

Normalt sett skulle jag inte tycka att denna situation hör till grina ut-kategorin, men när ryggmärgsreflexen är att försöka få kompensation istället för att faktiskt göra något så passar det rätt väl in:

1740315482217.png

Runkande man på sas flygningen till Manchester..
Kanske läge att skrika högt och tillkalla personal..

Normalt sett skulle jag inte tycka att denna situation hör till grina ut-kategorin, men när ryggmärgsreflexen är att försöka få kompensation istället för att faktiskt göra något så passar det rätt väl in:

Visa bifogad bild 162868
Precis, varför skall SAS kompensera honom överhuvudtaget?

”Tänk om det hade varit en barnfamilj”, tänk om ett barn hade gått förbi och sett honom för att han inte sa till personalen. Lite civilkurage tack!

Skulle ju vara intressant med en väderförsäkring. TUI har väl nåt där man får ersättning om det regnar mer än något visst antal mm.

Ett annat scenario är om resans syfte förstörs. Säg att man åker till Spa för att se f1 men det blir inställ på grund av regn. Då kan man antagligen få ersättning från hem/reseförsäkringen.

Men finns det något bolag där man kan försäkra sig mer allmänt mot dåligt väder? (förutom TUI)

Toppen