Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

OT kanske men då jag själv aldrig hoppade på dessa erbjudanden när jag flög till Bangladesh via DEL så undrar jag: Är det värt upgrade till First för en kort 7h dagflygning (även om man ankommer sent pga tidsskillnad)?
Med tanke på vad kontantpriset är för en first på samma flight och att jag inte har 2 ton M&M poäng så är svaret naturligtvis är det värt det. Jag är dessutom inte fattig och gråter när jag skiter så 790€ är inte en förmögenhet för mig.

Saknade ett kvitto och bad om att få det skickat igen. Först i chatten men de skickar mig till ett formulär som jag fyller i. Får kvittot dagen efter tänker inte mer på det.

Idag kom det ett mail där be beklagade min upplevelse ombord så väldigt mycket, etc etc och sen läxade upp mig att jag använt fel formulär. Totalt nonsens. Ingen verkar ha läst ärendet, eller ha koll på att det redan var löst.

Funderar på om det är samma person som skrev svaret som skrev deras svar till ARN som också enbart var nonsens.

Efter resa i somras så blev en flight felaktigt reggad till SAS Eurobonus vilket innebar att jag var ett leg kort för att slutföra Lufthansas statusmatch.

Efter många mail fram och tillbaka med SAS och Lufthansa utan en lösning på problemet så fanns ingen annan utväg en ett mail till högre makt. Idag kom resultatet - de lade in ett ben och kompenserade för att det blivit fel! 10/10 kundtjänst!!

Saknade ett kvitto och bad om att få det skickat igen. Först i chatten men de skickar mig till ett formulär som jag fyller i. Får kvittot dagen efter tänker inte mer på det.

Idag kom det ett mail där be beklagade min upplevelse ombord så väldigt mycket, etc etc och sen läxade upp mig att jag använt fel formulär. Totalt nonsens. Ingen verkar ha läst ärendet, eller ha koll på att det redan var löst.

Funderar på om det är samma person som skrev svaret som skrev deras svar till ARN som också enbart var nonsens.

Inser nu att jag skrev i fel tråd.

Men de var snabba med kvittot iaf!

Kom forbi dette: SWISS forbedrer deres Economy og Premium Economy produkt

Lufthansa i går
lh.jpg
. När A och jag skulle beställa lite vitt och rött vin (vi flög ekonomi, så skulle betala) så säger flygvärdinnan, men du fyller väl år idag? Ja svarade jag och blir dessutom ålderspensionär idag. Hon grattade och säger att då står vi för vinet och ni får det vi har i business. Sedan kommer hon in med brickan nedan med lite choklad och nötter samt vin till oss bägge. Sen säger hon att det är så små glas så säg bara till när ni vill ha det påfyllt.
1f44d.png
1f970.png
1f929.png
. Sånt värmer. Senare kom de och pratade mer och fyllde på när det minskade i glasen. Bra service och helt tokig kund kan man ju inte vara...

Toppen