Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Tog vara på tipset om att ringa Swiss Miles & More nummer för att fråga om det fanns någon tillgänglighet att byta våra JFK-FRA med LH C och istället få JFK-ZRH i LX F. Det var inga problem. Reserverat direkt och nya biljetter inom en timme (behövde skickas till kontoret i Berlin).

Detta blir nog en trevlig resa (LH F + LX F) som helt och hållet grundar sig på poäng (345000 miles) från Resurs Banks tidigare kreditkort, samt en Senator-Run till Italien under 2024, för att få tillgång till Companion fare (50%) och längre giltighetstid på poängen. Kreditkortet hade jag i 3 år vilket kostade 3600kr i avgift. Senator-Run till Italien kostade totalt 3200kr. Kvar på kontot har jag 175,000 miles, vilket räcker till en oneway longhaul i C för två personer.

Mission accomplished :)

Ringde in och letade F till LAX under sommaren. Agenten sa direkt att det inte fanns och förmodligen inte kommer att finnas.
Kollade också SIN och BKK under vintern mha sökmotorn. Finns inte ens ekonomi...

Hittar inte tydligt svar på detta så jag testar här.

Flyger ARN -FRA i C
Vidare FRA - LAX i F

Jag vill hellre vara i FCL än i FCT.

Hur fungerar det med passkontrollen?
Måste jag själv gå igenom passkontrollen om jag vill till FCL eller går det att komma direkt dit (om jag har tur och blir hämtad vid ARN-FRA med bil)?

Är det annorlunda i FCT, dvs kan de hantera passkontrollen där?

Hittar inte tydligt svar på detta så jag testar här.

Flyger ARN -FRA i C
Vidare FRA - LAX i F

Jag vill hellre vara i FCL än i FCT.

Hur fungerar det med passkontrollen?
Måste jag själv gå igenom passkontrollen om jag vill till FCL eller går det att komma direkt dit (om jag har tur och blir hämtad vid ARN-FRA med bil)?

Är det annorlunda i FCT, dvs kan de hantera passkontrollen där?
Innan FCL passerar du passkontrollen. I FCT sköter dom det åt dig.

Toppen