Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

En dum fråga... Planerar att för första gången använda Amex-loungen på Arlanda inom kort. Men jag har betalat med mitt Eurobonus Amex Premium. Spelar det någon roll hur man betalat sin resa? Har ett Amex-platinum också och appen nedladdad.

Fick tillfälle att besöka Pontus igår, sällan jag flyger från, eller har layover på ARN. Visserligen flög jag från ARN upp till Luleå i onsdags men då satsade på lunch i SAS-gold loungen. På tillbakavägen till GOT hade jag sett till att få en layover på dryga två timmar och utifrån luncherfarenheten i SAS-loungen knallade jag upp till Pontus vid 17-tiden. Mycket folk, men inte knökfullt. Beställde deras specialerbjudande renskav med potatismos och lingon. Blev serverad en bra middagsportion som var utsök och sedan slank det ner två glas rött. På det hela taget en mycket positiv upplevelse. Eftersom jag hade ytterligare en dryg timme så knallade jag över till SAS-gold, eftersom det funkar lite bättre att jobba där. Tyvär blev jag utan korv, eftersom den slutade att serveras kl 18 och jag stod i korvkön typ 18.05. Summa summarum. Så länge jag får behålla mitt matchade guldkort hos SAS och har vägarna förbi ARN blir det mat hos Pontus och i mån av tid besöka SAS-loungen. Vet inte vad ni andra säger som betydligt oftare utgår från ARN?

Fick tillfälle att besöka Pontus igår, sällan jag flyger från, eller har layover på ARN. Visserligen flög jag från ARN upp till Luleå i onsdags men då satsade på lunch i SAS-gold loungen. På tillbakavägen till GOT hade jag sett till att få en layover på dryga två timmar och utifrån luncherfarenheten i SAS-loungen knallade jag upp till Pontus vid 17-tiden. Mycket folk, men inte knökfullt. Beställde deras specialerbjudande renskav med potatismos och lingon. Blev serverad en bra middagsportion som var utsök och sedan slank det ner två glas rött. På det hela taget en mycket positiv upplevelse. Eftersom jag hade ytterligare en dryg timme så knallade jag över till SAS-gold, eftersom det funkar lite bättre att jobba där. Tyvär blev jag utan korv, eftersom den slutade att serveras kl 18 och jag stod i korvkön typ 18.05. Summa summarum. Så länge jag får behålla mitt matchade guldkort hos SAS och har vägarna förbi ARN blir det mat hos Pontus och i mån av tid besöka SAS-loungen. Vet inte vad ni andra säger som betydligt oftare utgår från ARN?
Jag tycker att Pontus är fantastiskt trevlig och bra. Härlig miljö, trevlig personal, bra mat och dryck.

En A la cart lounge kommer enligt mig alltid klå de klassiska bufféerna.

Ett givet besök inför varje resa, som för mig alltid börjar på ARN.

Håller med ovan, ett givet besök inför varje resa. Det är tillräckligt mycket variation i menyn (ändras varannan månad ungefär) för oss som inte flyger i tjänsten. Och flyger man biz och vill hellre testa maten på flyget så är dagens soppa alltid en lättare men god måltid.

Frukosten har förbättras lite det med. Förut fanns det bara en ost/kalkon macka med lite yoghurt, frukt och crossaint. Men nu finns ytterligare ett alternativ som lax-bagel eller avokado-ägg macka.

Självklara valet på ARN enligt mig.

Fru Tveket har skaffat ny telefon och hade inte aktiverat Amex Experience för nordic lounges. Hon ska ut och resa imorgon och hennes request är forttfarande pending.

Någon som har erfarenhet hur hårda de är att man måste checka in med appen och QR-koden?

Toppen