Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Sett frågan ställd några gånger, men vad jag kan se utan konkret svar.

- Är det någon som har erfarenhet av att söka Eurobonus-tillgång via seats.aero på senaste tiden, (detta året)?

Föredragit dem tidigare, men har ej haft någon aktiv subscription efter bytet till Skyteam. Så om det finns, skulle det vara väldigt uppskattat med rapportering om hur ni upplever inhämtandet av tillgänglighet från Eurobonus system, innan jag signar upp på ny period.
Någon med färsk erfarenhet? Pro/cons?
Vet inte för i år, men när jag kollade i vintras sent förra året så är det endast SAS flyg som listades. Det verkar inte finnas en allmän medvetenhet om distinktionen mellan SAS och SAS partner awards bland dessa tjänster. Den enda som jag sett hanterar det är Awardfares,

Sen kan man förstås på seats.aero kolla direkt t.ex. Flying blues egen awardtillgänglihet, men utan garantier för att samma tillgänglighet ges till allianspartners. som den ges för FB medlemmar.

Jag har fått en tidtabellsändring på en ren SAS award bokning i höst BKK-ARN.

Som alternativa resvägar kunde jag, utöver nya SAS avgången, välja mellan AF och SQ.

Någon som har en tanke eller idé om vilken avgång jag ska välja? Tar tacksamt emot tips:)

- Jag har aldrig åkt business med AF
- Jag har åkt med SQ och gillade det
- SQ medför såklart 1 extra stop i SIN
Fick liknande ändring, men än så länge bara något alternativ med KLM som feeders. Ska avvakta lite ifall det släpps något vid senare tillfälle. Förhoppningsvis SQ iom att jag aldrig hann prova dom

Det er ikke mulig å gjøre endringer som medfører rekalkulering av poengpris på reiser med mixed class.
Första agenten lade till nya hemresan och lade för biljettering fast jag ifrågasatte upplägget, så plötsligt låg 2 hemresor i appen.
Efter ett nytt samtal några timmar senare hamnade jag hos en grym agent som själv räknade om och drog poäng manuellt då resan justerast från c till eco på vägen hem. Efter hon manuellt dragit om och lagt till poäng så lade hon den för biljettering som jag precis fick. Så det gick alltså att boka om hemresa från c till eco utan att ta bort feeders på utresan.

Aha, så jag måste först göra en bokning och sedan direkt göra en ändring av densamma för att lägga till feeder? Smidigt.. och ändringsavgiften är då 15€ per person?
Ja, tillägg för feeders är ca EUR 15 (valutan är utifrån var rutten börjar men oklart. Själva har vi betalat både i Skr och i Eur för två olika bokningar men samma flyg.) Men ca 150kr-200kr är det iaf, inte 750kr.

Går det inte byta ort när man bokar om en ren SAS award på webben? Finns det något workaround så man slipper ringa in för att lägga till feeder

Brukar SAS ha blackout på bonusresor under påsken? Bevakar feeder flight till LHR nästa påsk men där tar det stopp, finns inget...

Toppen