Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Du kan använda "ombokning samma dag" i appen för att byta till ett tidigare SAS-flyg. Gratis som EBD, annars 650 kronor. Har du incheckat bagage måste du byta avgång innan du checkar in väskan på CUN, har du bara handbagage kan du byta när du kommit till LHR.

Annars med 13 timmars byte så är det mer lockande att åka in till stan än att vänta på flygplatsen. Dock behöver man numera "visum" till UK för att göra det.
Viktig poäng, ifall man inte använder terminal-transfer T3-T2 "airside" utan väljer att gå igenom passkontrollen, så måste man ha ETA som fcx säger.
Kostar ju 16 pund, och tar inte länge att få godkännt, men kräver att man bestämmer sig för det.

Jag skulle föreslå att pröva "byta avgång samma dag" innan man checkar in väskor.

Ah tack för tips! Dum fråga, men när kan man göra "ombokning samma dag" ? Är det när man har påbörjat resan? Hittar det inte nu. Jag tänker bara att vi flyger från CUN 14 dec och LHR -> ARN 15 dec. Så är det bara samma dag så faller det där.

Aa vi har incheckat bagage, men det spelar ingen roll för oss ifall vårt incheckat bagage kommer några dagar senare. Man brukar ju få det utkört så det är inga problem för oss.
Ombokningen brukar öppna 24h innan avgång, ungefär. Men förstår att det kan bli knepigt då er utresa är ganska lång. Kan vara att den inte hinner öppna, tyvärr.

Problemet med väskorna är att ifall ni checkat in dem, så fungerar inte ombokningen. Så alternativet att vänta på väskor finns inte.

EDIT: Ifall ni har ETA, boka ett "day-room" på nåt hotell, så kan ni duscha, byta om, lite "de-jetlagga", innan hemresan. Brukar inte vara omöjliga priser.

Hej, en fråga..

Jag har bokat ett flyg med min amex voucher som har gått ut. Flyget avgår i December. Jag flyger hem med Virgin atlantic till London och sen från London till Arlanda.

Problemet är att vi landar i London, kl 8:00 och planet till Arlanda går kl 21.00. Jag försökte ringa medans vouchern fortfarande var okey men dom kunde inte ändra sista flyget, då var dom tvungna att avboka allt och det ville jag inte.

Kan man försöka få ett tidigare flyg på plats i London? Alltså prata i någon service desk? Har SAS någon service desk på Heathrow?

Flygen CUN => LHR (landar 8.00) => Flyg från LHR 21.00 till ARN

Tack på förhand!
Du kan ju testa ett par HUCA. Enligt de (svensktalande) agenter som (lyckades ) hjälpte oss med feeder flight påstod båda två att feeders går att lägga till efter vouchern gått ut då man inte rör resan.
Eftersom du förvisso mer gör en ändring så kan det bli knas då vouchern gått ut men de ska inte behöva ta bort alla flyg o lägga till igen oavsett.

Du kan ju testa ett par HUCA. Enligt de (svensktalande) agenter som (lyckades ) hjälpte oss med feeder flight påstod båda två att feeders går att lägga till efter vouchern gått ut då man inte rör resan.
Eftersom du förvisso mer gör en ändring så kan det bli knas då vouchern gått ut men de ska inte behöva ta bort alla flyg o lägga till igen oavsett.
Jag får se om jag är modig nog att våga ringa. Läst lite här i forumet och mina egna uppfattningar är att telefon supporten fungerar sådär... Vill inte riskera resten av resan.

Om du åker vidare från CDG med AF i business på en avgång som inte erbjuder First så kan du betala dig in i La Premiere-loungen.

Fem timmar i BKK försvinner snabbt med de faciliteterna som finns där.
BKK flighten har inte First…så vad kostar de att betala in sig i La Premiere och hur gör man det?

Har läst att "ni" skrivit att tillägg av feeder skall kosta 250kr (per person?), finns det någon "fakta" i saken? Står i belägg att addera feeder, men inte säkert på att det är lämpligt i detta läget om det kostar 750kr per person.

Kollar på en resa nästa år och tänkte hugga när platser släpps, Virgin verkar släppa hyfsat regelbundet. Men funderar på vad som är bäst taktiskt av alternativen:
A: Boka utresa som enkel först och sen ringa in och lägga på returen när den släpps
B: Boka utresa och en dummyretur samma dag och sen boka om returen när rätt datum släpps

För och nackdelar med alternativen? Tänker att om man har en retur bokad så är det kanske "enklare" för en oinsatt agent att bara byta datum eftersom poängpris och skatter/avgifter blir oförändrat. (Och därmed förhoppningsvis slippa ett gäng HUCA)

Har en härlig poängbokning med ET med avresa på söndag. SAS vill att jag i deras app kompletterar med info i bokningen. Det vill jag inte göra, av rädsla att dom ska sabba bokningen. För i ETs app ser väl allt perfekt ut?
I och med att bokningen och alla flyg står som” Ticketed” och ”Confirmed” så är väl allt redan klart? Jag kan åka till Arlanda på söndag med gott samvete utan att göra något mer?

Attachments

• IMG_1946.jpeg
    IMG_1946.jpeg
    155,4 KB · Visningar: 61
  • IMG_1947.jpeg
    IMG_1947.jpeg
    120,7 KB · Visningar: 63
  • IMG_1948.jpeg
    IMG_1948.jpeg
    159,3 KB · Visningar: 62
Toppen