Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

De skriver ju ”we’ll upgrade your membership to the highest corresponding level”, så man blir ju nyfiken vad de tänker sig att ordet ”highest” betyder i detta sammanhang. Samma mening men utan detta ord hade ju annars varit en naturligare skrivning om de tänkte sig matchning mot lägre nivåer i Scandic.

Denna är kanske lite tydligare "Enable your membership level to get upgraded to whichever status is the highest in either program". I Eurobonus är du på nivå 1-4 i matchningsstegen. Samma i Scandic. Är du 2 i Scandic och 4 i Eurobonus är 4 högsta och du uppgraderas till steg 4 i matchningstegen på Scandic.

Denna är kanske lite tydligare "Enable your membership level to get upgraded to whichever status is the highest in either program". I Eurobonus är du på nivå 1-4 i matchningsstegen. Samma i Scandic. Är du 2 i Scandic och 4 i Eurobonus är 4 högsta och du uppgraderas till steg 4 i matchningstegen på Scandic.

Inte samma i Scandic, där finns sju nivåer medan EB-nivåer är sifferlösa, därav denna osäkerhet. Dessutom är väl inte ”Enable your membership level” särskilt tydligt, för vad menas med det?

Ja, så borde en matchningsstege funka. Dock oklart vilka fyra nivåer i Scandic som döljer sig där, och oklart vad som gäller för de övriga tre nivåerna. Behöver ju inte nödvändigtvis vara fyra nivåer ”i rad” hos Scandic.
Precis.. kan ju vara allt från att EBD blir nivå 4, 5, 6, eller 7 (best friends) (ej troligt)

• Gilla
Reactions: hco
6 med frukost för Diamond skulle inte vara helt fel - men oavsett borde level 7 (och kanske 6) ge diamond hos SAS då….

Spännande. Norwegian och Strawberry erbjöd ju också matchning för ett tag sedan, men bara till priority/platinum. Dessutom bara med ett års giltighet. Jag undrar om denna matchning också blir en engångsgrej eller om EBG/EBD kommer få behålla högre Scsndic status så länge de behåller sin EuroBonus status (vore väldigt fördelaktigt för LTG).

Ja, så borde en matchningsstege funka. Dock oklart vilka fyra nivåer i Scandic som döljer sig där, och oklart vad som gäller för de övriga tre nivåerna. Behöver ju inte nödvändigtvis vara fyra nivåer ”i rad” hos Scandic.
Ja, det vi fått reda på är alltså att man kan uppgraderas mer än ett steg och det verkar vara samma stege i båda riktningar.

Om det är en äkta bild som de har blurrat så tycker jag det ser ut som att det är de fyra lägsta nivåerna man matchas till.

Figuren bredvid EBB har tydligt ett kort ord på första raden, troligen tre bokstäver. Dvs NEW FRIEND
Silver och guld matchas mot en nivå med ett längre ord på första raden, medan diamond matchas mot ett med kortare ord, men inte lika kort som EBB. Alltså GOOD, CLOSE och DEAR (kollar man kerningen på DEAR så blir ordet smalare än de andra 4-bokstavs-orden.)

Visst kan man fantisera om att bredvid Diamond skulle det kunna stå TRUE eller BEST som också ser smalare ut. Men då får man vara lite optimist.

Blir diamond matchat mot DEAR så är det en nivå utan uppgraderingar. Har svårt att tro att många Diamond (som säkerligen har många årliga nätter) tycker det är en imponerande nivå.

... Jag undrar om denna matchning också blir en engångsgrej eller om EBG/EBD kommer få behålla högre Scsndic status så länge de behåller sin EuroBonus status (vore väldigt fördelaktigt för LTG).
Jag trodde inledningsvis en engångsmatch, men i och med att man ska länka kontona och man sedan automatiskt får den macthade nivån applicerad tycker jag det låter som att det kommer att kunna bli en fortlöpande sak. Dvs så länge du behåller din nivå i det ena programmet har du också nivå i det andra programmet.

Toppen