jo, det blir en voucher för denna (går ut nu 31/3 och måste slängas på något). Men då förstår jag att man måste ringa in och boka den.Två enkelbiljetter? (Gissar att du inte använder voucher på en sån bokning).
jo, det blir en voucher för denna (går ut nu 31/3 och måste slängas på något). Men då förstår jag att man måste ringa in och boka den.Två enkelbiljetter? (Gissar att du inte använder voucher på en sån bokning).
Extrafråga: släpper inte SAS sina egna bonusbiljetter 330 dagar i förväg längre? När jag använder Awardhacks för att söka bonusresor i vilken bokningsklass som helst, från Skandinavien till "All", får jag inte upp en enda träff efter 30 november.
1. Drog nit i det lotteriet, men kanske var det lika bra.1. Det är lite lotteri, det kan gå igenom och det kan bli stoppat. Men större problemet är att om du senare behöver göra någon ombokning i resan så kan de vägra med hänvisning till att resan är "ogiltig".
2. Reglerna för handbagage skiljer sig mot de för incheckat genom att handbagagereglerna är per flight och enligt utförande bolags policy, medan reglerna för incheckat är samma för hela resan (per riktning).
3,5 timmar på CDG är oceaner av tid.1. Drog nit i det lotteriet, men kanske var det lika bra.
Funderar nu på hur paranoid man behöver bli för risker med försenade anslutningar (jag är förmodligen redan på en inte hälsosam nivå efter all väntan i kö och samtal med supporten, och all jazz jag fått med mig).
Jag väljer nu mellan att göra ett försök att boka feeder från CPH till CDG med uppehåll över natt på ARN, avresa från ARN 08.45 och därmed 3.5 h på CDG innan vår långa flight till PTP, eller köpa en separat reward direkt CPH-CDG dagen innan och ta övernattning i Paris istället.
Vad skulle ni säga är lägst risk?
1. Drog nit i det lotteriet, men kanske var det lika bra.
Funderar nu på hur paranoid man behöver bli för risker med försenade anslutningar (jag är förmodligen redan på en inte hälsosam nivå efter all väntan i kö och samtal med supporten, och all jazz jag fått med mig).
Jag väljer nu mellan att göra ett försök att boka feeder från CPH till CDG med uppehåll över natt på ARN, avresa från ARN 08.45 och därmed 3.5 h på CDG innan vår långa flight till PTP, eller köpa en separat reward direkt CPH-CDG dagen innan och ta övernattning i Paris istället.
Vad skulle ni säga är lägst risk?
Tack.Det finns alltid en risk med att ha 2 st bokningar, speciellt om något händer med flighten, den kan ju alltid bli inställd alt. Råka ut för tekniskt fel mm… om du ändå skall ha en övernattning så kan du lika gärna ta den på CDG så slipper du all oro… bättre hotell på CDG också
De gånger jag haft awardflyg fr. CDG och separat PNR fr. ARN så har vi alltid haft övernattning på CDG…
mejl... kan ta evigheter... ;-)Någon som vet hur lång väntetiden är för att få svar från SAS guld mejl?
Stämmer, dessvärre kan ju agenterna i telefon inte lösa uppgifter när det blir lite klurigt. Vad har du för erfarenhet av svarstiden?mejl... kan ta evigheter... ;-)