Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]]]]]" data-quote="Resenarengot" data-source="post: 0" class="bbCodeBlock bbCodeBlock--expandable bbCodeBlock--quote js-expandWatch">
Går det att boka en award resa t&r och sen ist för feeder ”köpa” en SAS ”feeder” för poäng även om det inte finns bonusplatser på den? Och få in på samma bokning?

Tyvärr kan du inte det. Men boka på separat PNR och se till att tillräckligt med tid för att hämta ut/checka in bagaget igen…

Jag har en bonusbokning med SAS, GOT-CPH-ORD i plus, bokat med högsta Fly Premiumnivån. Nu finns det två bonusbiljetter i business CPH-ORD men inte genomgående i business GOT-CPH-ORD. Någon som har något tips för hur jag skall lyckas knipa en plats längre fram i kabinen på flighten CPH-ORD. Det finns inte längre några bokningsbara bonusplatser på GOT-CPH. Ingen av agenterna jag har pratat med har lyckats. Ska det gå att byta ut ett ben i en genomgående resa? Married segments som stökar till det helt och hållet? Någon genväg jag kan tipsa agenterna om?

Jag har en bonusbokning med SAS, GOT-CPH-ORD i plus, bokat med högsta Fly Premiumnivån. Nu finns det två bonusbiljetter i business CPH-ORD men inte genomgående i business GOT-CPH-ORD. Någon som har något tips för hur jag skall lyckas knipa en plats längre fram i kabinen på flighten CPH-ORD. Det finns inte längre några bokningsbara bonusplatser på GOT-CPH. Ingen av agenterna jag har pratat med har lyckats. Ska det gå att byta ut ett ben i en genomgående resa? Married segments som stökar till det helt och hållet? Någon genväg jag kan tipsa agenterna om?
Antar att det är PLUS (som iofs SAS säljer som Business) som stökar? Ring och fråga om de kan boka dessa som ekonomi (GO)?

Annars betala feeder GOT-CPH och se till att ha marginal... Vi har det några ggånger under *A tiden, vi hade då Awards i C mellan CDG-TPE-HND, samam sak där SAS kunde inte boka ARN-CDG, så vi tog en övernattning på CDG istället... KAN förstå at det känns overkill med en övernattning på CPH...men med ett para timmars transfer så borde du vara hyfsat säker att lägga GOT-CPH i egen PNR

Antar att det är PLUS (som iofs SAS säljer som Business) som stökar? Ring och fråga om de kan boka dessa som ekonomi (GO)?

Annars betala feeder GOT-CPH och se till att ha marginal... Vi har det några ggånger under *A tiden, vi hade då Awards i C mellan CDG-TPE-HND, samam sak där SAS kunde inte boka ARN-CDG, så vi tog en övernattning på CDG istället... KAN förstå at det känns overkill med en övernattning på CPH...men med ett para timmars transfer så borde du vara hyfsat säker att lägga GOT-CPH i egen PNR
För Göteborg till CPH; om man bor i centrala Gbg så hade jag övervägt att ta tåget till CPH om SAS inte kan lösa award från GOT.

Hur långtid har det tagit för er att få en biljett biljetterad av Eurobonusavdelningen? Gjorde en ombokning tidigare i förmiddag (la till feeder) och har inte fått den biljetterad än. Överlever bokningen helgen? Vet att de kunde vara strul över helgen tidigare innan 1.a september.
Snart har det gått två veckor sedan ombokningen. Hade 3 ombokningar där en av de va tillägg av SAS feeder.

Första bokningen, tillägg av feeder den 7.e mars, fortfarande inte ombokad. Betaluppgifter har försvunnit och den har hamnat i vanliga kön. Igår ringde jag in igen och de fick kortuppgifter + att bokningen lades till i "prioriterade kön". Denna är dock inte så bråttom då reserverade SAS biljetter hålls längre

Andra bokningen: Tog ca en vecka, sen bokades den om. Ombokning 7.e, biljetterad 14.e mars. Info om återbetalning av skatter den 18.e mars.

Tredje bokningen: Ombokning 7.e mars, fortfarande ingenting nytt förutom att de har lagt den i den prioriterade kön nu. Börjar bli nervös då reserverade AF/KLM biljetter hålls i 14 dagar enligt agent.

För Göteborg till CPH; om man bor i centrala Gbg så hade jag övervägt att ta tåget till CPH om SAS inte kan lösa award från GOT.
Tågalternativet har jag funderat på. Dock segt att åka tåg och dessutom ge sig iväg x antal timmar tidigare, haha :D
Extra övernattning fungerar tyvärr inte med livspusslet.
Blir nog att försöka sig på ett uppgraderingsbud.

1742393988373.png

Om man skulle boka denna bonus resa, får man tillgång till Lounge? Ser på KLM sida att dom har olika buisness nivåer och det finns en nivå som inte har tillgång till lounge.

Hej. Hur bokar man en SAS award enligt nedan rutt:
HEL-CPH
CPH-ARN-VAA

Alltså jag reder inte ut hur man kan avsluta resan i en annan stad än den man ursprungligen åkte från. Anledningen är att jag inte hittar bonusbiljetter från VAA (Vasa) på utresedatum.

Tack!

HEL-CPH
CPH-ARN-VAA

Alltså jag reder inte ut hur man kan avsluta resan i en annan stad än den man ursprungligen åkte från. Anledningen är att jag inte hittar bonusbiljetter från VAA (Vasa) på utresedatum.

Tack!
Två enkelbiljetter? (Gissar att du inte använder voucher på en sån bokning).

HEL-CPH
CPH-ARN-VAA

Tack!
Ring? Du kan int boka online = ingen telefonavgift.
Eller som redan nämnt, två separata bokningar.

Toppen