Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har en existerande Skyteam award-bokning för två personer.

Den andra personen kan inte längre åka med så jag skulle vilja ha kvar mina biljetter och avboka den andra personens.

Är det överhuvudtaget möjligt att göra detta?
Blir det någon re-pricing på denna bokning? Får jag tillbaka hälften av mina poäng/skatter?

Dumma frågor men bokar så sällan via SAS, och alla flygbolag har sina egna regler.

Tack på förhand! :)

Pa tal om nivan pa supporten, fick en agent som trodde FRA stod for "France" och upprepade flera ganger nar hon skulle laste upp min routing pa min davarande bokning..

Skulle vara intressant med ett liknande reportage som nedan lank men dar fragestalleren staller de ansvariga mot vaggen och utkraver svar snarare an att ha nagot mysrepotage.

Om man har bokat en resa med det långa benet, lagt på feeders och sen vill :
1. Flytta utresan (tillgång finns leg för leg)
2. Lägga till hemresa
Finns det något som säger att det är 150 kr per ändring eller om det bara är 150 kr oavsett antal ändringar i samtalet så att säga?

Skulle bita i det sura äpplet och ändra en resa (750 kr per person) och gick igenom betalningsflödet två gånger med efterföljande error messages. Det drogs pengar från kortet direkt men SAS har fortfarande inte krediterat mig totalt 1,500 x 2 kr och känner att jag behöver skicka någon slags claim eftersom när man ringer till kundtjänst finns endast två val, 1) boka ny resa eller 2) ändra en resa. Någon som kan guida mig vart jag ska vända mig? (Betalat med Amex)

Ursäkta en nybörjarfråga, om tänkte använda min första amex voucher. Säg att jag hittar ett flyg Arn - EWR och sen ett flyg hem JFK - CPH. Kan jag boka detta med en voucher? Men det är då måste ringa in och boka? Var hittar man numret man ska ringa? Jag måste vara blind.

Nästa fråga, säg att jag bokar detta flyg. Kan jag boka ett flyg från CPH - ARN och betala med pengar? Är detta ett så kallad "feeder" (?) flyg? Kan man slå ihop det flyget med föregående biljett? Eller kör man bara med två separata bokningar? Är man bättre skyddad att försöka få allt i en bokning tänker jag?

Tack på förhand!

Ursäkta en nybörjarfråga, om tänkte använda min första amex voucher. Säg att jag hittar ett flyg Arn - EWR och sen ett flyg hem JFK - CPH. Kan jag boka detta med en voucher? Men det är då måste ringa in och boka? Var hittar man numret man ska ringa? Jag måste vara blind.

Nästa fråga, säg att jag bokar detta flyg. Kan jag boka ett flyg från CPH - ARN och betala med pengar? Är detta ett så kallad "feeder" (?) flyg? Kan man slå ihop det flyget med föregående biljett? Eller kör man bara med två separata bokningar? Är man bättre skyddad att försöka få allt i en bokning tänker jag?

Tack på förhand!
Börjar svara omvänt så att du kan boka din resa.
Börja med att boka JFK-CPH. Ring in och lägg på feederflight/anslutningsflyg (kolla om det finns att boka reward vilket om något ger en fingervisning om möjligheterna att lägga till feeder). Kostnad: 150kr/tillagt feederflyg. Då har du JFK-ARN. Ta antingen på samma samtal eller nytt: boka utresa än ARN-EWR. Allt på samma biljett.
Om du börjar med ARN-EWR får du problem med double open jaw (olika utrese OCH hemreseflygplatser) vilket inte är tillåtet.

Börjar svara omvänt så att du kan boka din resa.
Börja med att boka JFK-CPH. Ring in och lägg på feederflight/anslutningsflyg (kolla om det finns att boka reward vilket om något ger en fingervisning om möjligheterna att lägga till feeder). Kostnad: 150kr/tillagt feederflyg. Då har du JFK-ARN. Ta antingen på samma samtal eller nytt: boka utresa än ARN-EWR. Allt på samma biljett.
Om du börjar med ARN-EWR får du problem med double open jaw (olika utrese OCH hemreseflygplatser) vilket inte är tillåtet.
Okey, lite klurigt men jag tror jag förstår.

Men om jag bokar JFK-CPH först med min vocher. Kan jag fortfarande använda samma voucher för flyget ARN-EWR?

När jag lägger till ARN - CPH i ditt exempel, måste den läggas bokas med poäng eller kan man betala med pengar?

Men detta är ett litet knep för att undkomma double open jaw vill säga?

Toppen