Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Är på exakt samma läget som dig.
Mi n period slutar 31/3 och fick 2 transaktionen på mitt Amex om status poäng runt 20 februari.
Men efter autosweep fick jag bara bonus poäng på SAS, inga status poäng.

Hade du en transaktion på Amex sidan den 2 mars specifikt för status poäng? Eller var det bara det vanliga autosweep?
Och du antar att vi som startar ett nytt år i april kanske få 20k status poäng igen? Det skulle vara väldigt bra för mig då mitt 10de år som guld startar i april! =)
Transaktionen heter specifikt Elite 20K Bonus. Daterad 2 mars under poängtransaktioner hos Amex och 3 mars hos SAS. Autosweep brukar ske senare under månaden, första tisdagen efter fakturans brytdatum.

Transaktionen heter specifikt Elite 20K Bonus. Daterad 2 mars under poängtransaktioner hos Amex och 3 mars hos SAS. Autosweep brukar ske senare under månaden, första tisdagen efter fakturans brytdatum.

Ok, då förstår ja.
Min faktura stänger den 2 varje månad, så jag har redan fått mina bonus poäng för februari spend och hoppades att level poänger skulle komma samtidigt…

Har kontaktat Amex idag som sa att mina 20k level poäng var ”rejected” och de ska utreda det nu. Hoppas att jag får de innan månaden slut…

Men tack för infon i alla fall, för det gjorde att jag kontaktade Amex redan nu.

Någon mer som har problem att komma åt hur mycket man har spenderat för att nå sin voucher på hemsidan? Får bara 404 not found.

Någon mer som har problem att komma åt hur mycket man har spenderat för att nå sin voucher på hemsidan? Får bara 404 not found.
Ja den verkar ha havererat. Du kan få fram samma typ av info via fakturor & transaktioner och lägga ett datumintervall och sedan ladda hem i valfritt format (excel el PDF osv).

Ok, då förstår ja.
Min faktura stänger den 2 varje månad, så jag har redan fått mina bonus poäng för februari spend och hoppades att level poänger skulle komma samtidigt…

Har kontaktat Amex idag som sa att mina 20k level poäng var ”rejected” och de ska utreda det nu. Hoppas att jag får de innan månaden slut…

Men tack för infon i alla fall, för det gjorde att jag kontaktade Amex redan nu.

Nu fick jag mina poäng.
Med datum 23 februari på SAS men inga nya transaktion på Amex…
Så jag tror att min kontakt till Amex har hjälpt ätt få det så snabbt.
Nu är det bara ett år till LTG!

Försöker läsa lite här på senaste sidorna men verkar vara lite blandat.
Jag uppgraderade till Elite den 24/2 med kampanjen att få 20k nivå och lika många extra (tror jag det var). Men har inte sett några nivå eller extrapoäng.
Om jag inte minns fel så behövde man spendera 45k på 3 månader för att få extrapoängen.

Men nivåpoängen är det några som skriver här i tråden att de fått dagen efter och andra efter 2 veckor.
Bör jag vänta till efter 14 dagar har gått och sen börja höra av mig till Amex eller borde de ha kommit redan?

Toppen