Senaste nytt

SAS poäng och bonusresor

JMG

Medlem
Ja, verkligen ett kap. 330k poängför 4pers i BUS och så direktfflyg på det.
(och 4152kr i skat+serviceavgift då jag ringde för att få säkra att alla kom med på samma biljett)
Mindre än vad vi ibland har betalt för 4pers i PLUS för CPH till PMI/Mallorca..
 

JMG

Medlem
Är ff novis efter bara 1mån med AWARDFARES-sökningar men känslan är att olika bolag släpper någon enstaka halvsvår trigger och därfeter (säkert algo-styrt) släpper sin klump. Ex. har returen BKK-CPH flr 4st i BUS för 30/6 och 12/7 legat ute en dryg vecka innan dagens jättesläpp.

Ren spekulation men känslan är att hitta hyfsad perioder innan större släpp och därefter fokusera på tidsspannet mellan trigger- och större släpp.
 

mackan33

Medlem
De släppte idag (26 april) för ett antal direktflyg i juni och juli.

Tror mer på att försöka hitta kopplingen mellan släpp inför en period med klumpdatum. Av min ringa erfarenhet från AWARDFARES-sökningar senaste dryga månaden så släpper olika bolag biljetter i klump.

Ex. släppte Thai några 5x First på LHR-BKK i juni/juli i början på veckan men hittade tyvärr ingen vettig hemresa.
Gick TG F att boka? Waitlist när jag försökte ändra en bokning, var iofs i augusti.
 

JMG

Medlem
Såg en handfull dagar i juni-juli med 5platser i First på THAI direktflyg LHR-BKK på AWARDFARES men provade aldrig boka dessa då jag inte hittade matchande hemresor i First och har för mig att man inte får blanda *A-klasser med AMEX 2-4-1.

På CPH/ARN-BKK släppte THAI "bara" i BUS men hela 9platser per flyg. Osäker men tror inte Thai ens har First från CPN/ARN.
 

MLC

Medlem
Såg en handfull dagar i juni-juli med 5platser i First på THAI direktflyg LHR-BKK på AWARDFARES men provade aldrig boka dessa då jag inte hittade matchande hemresor i First och har för mig att man inte får blanda *A-klasser med AMEX 2-4-1.

På CPH/ARN-BKK släppte THAI "bara" i BUS men hela 9platser per flyg. Osäker men tror inte Thai ens har First från CPN/ARN.
Du kan åka first på resan dit och business på vägen hem och du betalar då priset mellan en t/r för first/business, så det fungerar utmärkt:) går att tänka samma med ekonomi också.
 

Emil123

Medlem
Du kan blanda eco/biz/first flighter på 2-4-1 *A för utresa resp. hemresa. Det du inte kan göra är att mixa inom ett leg, ex 1 person i biz och en annna i eco/first.
 
  • Gilla
Reactions: JMG
Kan släppet ha något med det här att göra?

Screenshot_20240426_175539_Chrome.jpg

 

MalinMa

Medlem
Planerar en härlig resa för 5 personer men saknar 30.000 poäng för att kunna genomföra hela bokningen.
Hur tjänar jag enklast in dessa? Kostar drygt 6000kr att köpa dem.
 

airac

Medlem
Planerar en härlig resa för 5 personer men saknar 30.000 poäng för att kunna genomföra hela bokningen.
Hur tjänar jag enklast in dessa? Kostar drygt 6000kr att köpa dem.
Point sharing grupp med någon (obs poäng dras på ålder du kan inte styra vems poäng dras), eller överföring av poäng från en kompis (koster mindre än köp rakt av).
 
Toppen