Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Tevyn

Medlem
Om jag förstått det rätt så kan man få ett steg för en ToR resa om man köper bio-fuel. Däremot om man köper bio-fuel för hemresan efter utresan är gjord så kan man få två steg.
Nu till frågan - om jag redan av köpt för både tur och returresan, kan jag då köpa till ett extra steg bio-fuel efter att utresan är gjord för att på så sätt få två steg?
 

B79

Medlem
Om jag förstått det rätt så kan man få ett steg för en ToR resa om man köper bio-fuel. Däremot om man köper bio-fuel för hemresan efter utresan är gjord så kan man få två steg.
Nu till frågan - om jag redan av köpt för både tur och returresan, kan jag då köpa till ett extra steg bio-fuel efter att utresan är gjord för att på så sätt få två steg?
Om du har redan lagt till biobränsle för 100% av resan kan du inte lägga till mer.

Men om du inte har nått 100% än, då kan du alltid lägga till mer biobränsle i flera omgångar (både innan och efter utresan).
Och om du lägger till minst en enhet biobränsle efter utresan, då verkar du få ett extra steg för hemresan också.
 

B79

Medlem
Jag tror vad som händer är att när man köper biobränsle innan utresan, då läggs alla enheter på första leg på utresan, oavsett vilken leg man var på när man köpte biobränsle i appen / på webbsidan. Och därför för man ett steg bara för utresan.

T.ex. har jag en resa på ARN-OSL-VCE och hem VCE-CPH-ARN senare i år. Jag försökte lägga till biobränsle både genom att göra det från utresan och från hemresan, men i bekräftelsemejlen står det ARN-OSL i båda fall.

Men om man lägger till mer biobränsle efter utresan, då verkar dem hamna på första leg på hemresan istället, och då får man ett steg för den också.
 
Toppen