Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Nej jag förstår att det inte är samma sak, tänker mer bara att sannolikheten att minst 2 biljetter släpps borde vara ganska hög om det endast är 2 platser bokade?
Är det någon som vet om det är någon ide att ringa till sas dagligen från 14 dagar ut ifall det finns biljetter tillgängliga i F som inte är synliga på någon hemsida? Håller koll på Aero.seats, tänkte mer om det är möjligt att det finns platser som inte visas.
Finns det 6 platser kvar är sannolikheten stor att minst 2 går till awards. En bra måttstock är att 5 brukar leda till att det finns 2. Dock lyckades jag knipa 2 till Shanghai när det endast fanns 3 kvar så det är olika.
 

Tamas

Medlem
Jag ska flyga till NYC om 3v och har bokat SAS biz med en 2-4-1. Kollade på Lufthansas hemsida och de verkar ha 6 platser lediga i F samma datum som vi tänkt flyga (28:e april). Hur ser chanserna ut att byta till den då om några dagar när de eventuellt släpper biljetten?
Blir så klart svårt att hitta på hemvägen, men då borde jag väl kunna behålla min ursprungsbokning i sas business på hemvägen så betalar jag 175k poäng för två biljetter om jag tänker rätt? Vi flyger hem den 9:e maj, så antar att det tidigast släpps biljetter i F hem den 25:e april (finns 5 platser lediga just nu), så om man skulle ha tur och det släpps biljetter i F så får jag försöka boka om precis innan avresa.
När jag bokade förra veckan var det 2 platser på JFK avgången från MUC, inget till EWR. Det var ändå trevligast med A380 från MUC till JFK!
Fanns gott platser till IAD och BOS också bägge från MUC och FRA. Om målet är F resan och ändå kommer konverteras till *A ni kan försöka hitta inrikes mellan IAD-NYC eller BOS-NYC, om det finns, annars finns tåg och buss ganska enkelt mellan de här städerna. Bara tips...
Jag betalade 76250 med en 2-4-1, F ut, C hem. Dvs. för 2 pers lär det vara 152500 poäng.

Lycka till!
 

Sir Lemon

Medlem
Kombon Lufthansa F ut och SAS C hem tycker jag är tilltalande. Jag njuter mest av lyxen när jag åker västligt, dels pga lugn och ro i ätandet och fullständig meny, dels pga den oftast lite längre tiden i luften.

Ska nog försöka jaga fram en sån för mig och Kjaersten innan exit från Star Alliance. :)
 

Tostarp

Medlem
Lyckades knipa två st F CPH-FRA-BLR på Tisdag :) En mycket trevlig och kunnig agent bokade raskt om C till F.

Hon sa att dom hade haft väldigt mycket problem med både TG och TK den senaste månaden och att det tydligen är någon 'glitch' med kopplingen mellan systemen och att det var någon stor uppgradering snart som hon bävade för. Hon sa också att de flesta som ringer in är väldigt medvetna (typ oss på detta forumet) och kan lätt ange resmål, sträcka o klass eftersom man på olika vägar kollat upp detta innan och då går allting oftast snabbt o smidigt. Det som gjorde henne mest ledsen var att när vi kom med all vår minutiösa 'input' och deras egna system visade annorlunda så uppstår dom flesta frustrationerna på båda sidor.

Men det blir väl ens sista LH F :(
 
Toppen