Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

MrRob

Medlem
Den kvinnliga delen (majoriteten..) av familjen vill testa EVAs "Hello Kitty"-plan. Vilka rutter bör man sikta in sig på för att 1) få det någorlunda lätt att hitta biljetter och 2) ha en trevlig upplevelse av spektaklet. TPE-ORD (777), TPE-DPS (A330) och TPE-CTS (A330) verkar populära när jag googlat på saken.

Tar gladligen emot alla förslag!
 

Piffsan

Medlem
osäker på vilka flyg men passar på att slänga in en ide om att försöka åka Hello Kitty tåget i Japan. Vem vet, man kanske kan hitta ett passande flyg stopp (24h) på vägen?
 
Den kvinnliga delen (majoriteten..) av familjen vill testa EVAs "Hello Kitty"-plan. Vilka rutter bör man sikta in sig på för att 1) få det någorlunda lätt att hitta biljetter och 2) ha en trevlig upplevelse av spektaklet. TPE-ORD (777), TPE-DPS (A330) och TPE-CTS (A330) verkar populära när jag googlat på saken.

Tar gladligen emot alla förslag
Är ganska svårt, men bästa sättet jag kan komma på är att åka till TPE och var flexibla med när ni ska åka nånstans. För händer även då o då att planen byts och i sista sekund pga diverse anledningar. Jag missade ANA's pokemon-flyg när de i sista sekund ändrade till ett senare flyg.
 

Aidin

Medlem
Bokade en resa för två vuxna och ett barn till BKK, business med Turkish. Enkel. När jag nu skulle lägga till hemresan så säger agenten att det kostar 290k poäng. Jag får inte samma siffra.

2 vuxna 1 barn. 2 amex vouchers.
Avresa Stockholm till BKK
Hem fr Singapore.
Är det för att det är openjaw? Nu kunde jag inte boka biljetten för att det saknades 10 k poäng så jag skulle köpa men då var biljetterna borta.

Någon som vet hur jag ska räkna?
Barnet är ju över 2 år så räknas som ”vuxen” vid poäng tänker jag.
 
Bokade en resa för två vuxna och ett barn till BKK, business med Turkish. Enkel. När jag nu skulle lägga till hemresan så säger agenten att det kostar 290k poäng. Jag får inte samma siffra.

2 vuxna 1 barn. 2 amex vouchers.
Avresa Stockholm till BKK
Hem fr Singapore.
Är det för att det är openjaw? Nu kunde jag inte boka biljetten för att det saknades 10 k poäng så jag skulle köpa men då var biljetterna borta.

Någon som vet hur jag ska räkna?
Barnet är ju över 2 år så räknas som ”vuxen” vid poäng tänker jag.
Singapore ligger i Sydostasien ö-regioner och är dyrare. Jag är osäker på om man betalar priset för den dyrare zonen vid open-jaw.
Jag får det isåfall till (210000/2) + 210000 = 315000 poäng

Edit: såg nu att du hade två vouchers så min uträkning är helt fel

 
Last edited:

MartinH

Medlem
Bokade en resa för två vuxna och ett barn till BKK, business med Turkish. Enkel. När jag nu skulle lägga till hemresan så säger agenten att det kostar 290k poäng. Jag får inte samma siffra.

2 vuxna 1 barn. 2 amex vouchers.
Avresa Stockholm till BKK
Hem fr Singapore.
Är det för att det är openjaw? Nu kunde jag inte boka biljetten för att det saknades 10 k poäng så jag skulle köpa men då var biljetterna borta.

Någon som vet hur jag ska räkna?
Barnet är ju över 2 år så räknas som ”vuxen” vid poäng tänker jag.
(165+210) / 2 = 187500 per person. 3 pers, 2 voucher = 281250
 

Johans00

Medlem
Har en *A award bokad med voucher som gick ut vid årsskiftet som ser ut att bli inställd pga sjukdom. Någon som vet om det går att få vouchern förlängd för att kunna boka ny resa vid uppvisande av läkarintyg? Försökt söka men inte hittat något och tänker att jag inte borde vara den första med detta problem.
 

Tamas

Medlem
Gjorde en ombokning igår men har inte fått nåt mail inte heller syns ändringarna på min bokning. Min erfarenhet är att det brukar synas på bokningen innan biljetteringen.

Kan jag glömma ändringarna (pga 241 och helg...) eller viftar de runt i systemet nånstans och kommer dyka upp vid tillfället?
 
Gjorde en ombokning igår men har inte fått nåt mail inte heller syns ändringarna på min bokning. Min erfarenhet är att det brukar synas på bokningen innan biljetteringen.

Kan jag glömma ändringarna (pga 241 och helg...) eller viftar de runt i systemet nånstans och kommer dyka upp vid tillfället?
Ligger nog fortfarande på EB-avdelningens bord, hade ringt och försökt be dom lösa det. Ifall det är hos specifika flygbolag som har kortare "deadline" så kan det hända att det avbokas
 

filip23

Medlem
Hur är det nu med att få bort married segments? Hittat en resa VIE-FRA-HKG med Austrian och LH men hade såklart gärna fått bort VIE och börjat direkt från FRA. Pratade med agent som sa att dom inte får ta bort married segments och efter en HUACA sa agenten att dom inte gör bonusbokningar på helger varpå jag ledsnade
 
Toppen