Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

Har inte varit några problem för SAS att boka sittplatser när jag chattat med dem. Att göra det själv via Turkish-appen har dock aldrig funkat för mig med PNR-nummer och SAS eticketnummer….
 

aruba1

Medlem
Har allltid funkat för mig i appen och då har jag nog säkert lagt in 10-tal resor, mina egna och mina vänners, senaste bara för två veckor sedan.

Be SAS att maila Itinerary där man hittar Turkish PNR. Biljettnumret har ibland två ändelser där de sista två siffrorna skiljer åt, t ex 17/18. Prova först med den ena och sedan den andra ifall den första inte funkar.

Om ovan rutin inte fungerar så är det något annat i Turkish system som förhoppningsvis bara temporärt strular. Backupen är att maila till Turkish eller be SAS seata. Jag föredrar dock appen då man ibland vill ha möjligheten att ändra sätet.
 
Last edited:

SimonXYZ

Medlem
Turkisk-appen har funkat för mig nästan alla gånger. Turkish PNR och SAS biljettnummer. Senaste gången fick jag tag på Turkish PNR i SAS-chatten. 1 gång funkade det inte. Jag har för mig att det var efter en ändring pga tidtabelländring.
 

ec95sjo

Ny medlem
Försöker boka platser nu i Turkish appen med E-ticket nummer men får felkod "this reservation cannot be viewed due to the sales channel in which it was formed". Frustrerande. La på telefonen efter 50 min i kö med SAS.

Chattar med sas nu och de säger att man inte längre kan boka plats genom Turkish appen, men att man kan boka säten med SAS chat.
 
Last edited:

Colonel

Ny medlem
Har valt plats på Turkish genom appen två gånger hittills i år, fungerat perfekt båda gångerna. Senast (eurobonusresa) behövde jag Turkish PNR då jag bokade genom SAS. Fick denna från SAS chat som jag oftast tycker är smidigast. Den första agenten blånekade dock - "Eurobonusfrågor måste ringas in". Det blev till att stänga den chatten, öppna en ny och sedan var svaret "Självklart, det är xxxxxx! Är det någonting mer jag kan hjälpa dig med?".
 
Toppen