Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Axxo

Medlem
Det brukar vara ok med co-terminals, men EWR är inte längre med i New York City co-terminals (NYC) så egentligen ska det inte gå. Men det är ju inte säkert att SAS kundtjänstagenter har koll på det så jag hade provat.
Ok, tack för svaret. Ska ringa in och se om det funkar på andra datum för att se vad som säger. Ska självklart inte nämna det.
 

LPC123

Medlem
Jag ringde in idag och försökte göra detta. Men agenten sa att hon inte kunde göra biljetteringen eftersom den redan skickats till "kö för biljettering".
Kan ta tid om det inte är i närtid du ska resa? Ser du dom i appen brukar det vara lugnt. Men jaga dom imorgon då har dom haft dagen på sig.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Kan ta tid om det inte är i närtid du ska resa? Ser du dom i appen brukar det vara lugnt. Men jaga dom imorgon då har dom haft dagen på sig.
Det är i slutet av december så det är lugnt :). Lite märkligt bara att i appen står en av flighterna som "cancelled" men när jag ringde in idag så sa agenten att allt såg bra ut. Jag har haft strul med app-information tidigare så hoppas att det bara är den som strular.
 

eddo

Medlem
Det är i slutet av december så det är lugnt :). Lite märkligt bara att i appen står en av flighterna som "cancelled" men när jag ringde in idag så sa agenten att allt såg bra ut. Jag har haft strul med app-information tidigare så hoppas att det bara är den som strular.
De kan visst lösa snabbare biljettering om de vill. Gjorde också en ombokning i fredags och agenten ringde på eget initiativ över till Eurobonus-avdelningen för att be dem prioritera ärendet. Hade nya biljetter inom en timme. Resan är inte förrän nästa vinter så jag vet faktiskt inte varför agenten tyckte att det skulle prioriteras men jag protesterade såklart inte! :)
 

MrRob

Medlem
Vi har en bokad hemresa från Florida den 5/11 och det råkar vara presidentval samma kväll. Sitter och funderar på att boka om hemresan till någon dag senare för att vara där under valkvällen.

Någon som har input på om det är något att "vara med om" på plats - eller är det en fördel att flyga före så man slipper skiten? :)
 
Vi har en bokad hemresa från Florida den 5/11 och det råkar vara presidentval samma kväll. Sitter och funderar på att boka om hemresan till någon dag senare för att vara där under valkvällen.

Någon som har input på om det är något att "vara med om" på plats - eller är det en fördel att flyga före så man slipper skiten? :)
Själv har man varit med om det live och det var en upplevelse. Men då måste du ju ha någon sorts av "watch party" med Amerikaner för att "uppleva" det. Jänkare överlag är mer intresserade av politik och det är mer polariserat där, så det blir ju lite av en upplevelse att följa "racet" i en watch party med folk som brinner för det och kan en del. Helst att det är blandat republikaner och demokrater.

Har du inga jänkare du kan kolla med så vet jag inte om det är värt det.
 
Toppen