Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.

infosky

Medlem
Verkar inte ha länkats än?

2023-12-31

Just nu får vi många samtal från er som vill boka bonusresor med American Express 2-för-1 kuponger som går ut 31/12-2023. Detta gör tyvärr att kötiderna till vår kundtjänst är längre än vanligt.

För att ge alla möjligheten att boka sin resa, förlänger vi tiden då kupongerna kan användas. Om du har en American Express kupong som går ut 31/12-2023, kan du även använda din kupong under januari 2024 genom att kontakta vår kundtjänst.

 

eddo

Medlem
Verkar inte ha länkats än?

2023-12-31

Just nu får vi många samtal från er som vill boka bonusresor med American Express 2-för-1 kuponger som går ut 31/12-2023. Detta gör tyvärr att kötiderna till vår kundtjänst är längre än vanligt.

För att ge alla möjligheten att boka sin resa, förlänger vi tiden då kupongerna kan användas. Om du har en American Express kupong som går ut 31/12-2023, kan du även använda din kupong under januari 2024 genom att kontakta vår kundtjänst.

Riktigt bra (och oväntat) initiativ av SAS!
 

DeWi

Medlem
Verkar inte ha länkats än?

2023-12-31

Just nu får vi många samtal från er som vill boka bonusresor med American Express 2-för-1 kuponger som går ut 31/12-2023. Detta gör tyvärr att kötiderna till vår kundtjänst är längre än vanligt.

För att ge alla möjligheten att boka sin resa, förlänger vi tiden då kupongerna kan användas. Om du har en American Express kupong som går ut 31/12-2023, kan du även använda din kupong under januari 2024 genom att kontakta vår kundtjänst.

Är det enbart nya bokningar eller kan man även uppgradera befintliga?
Har en LH business 2-4-1 nu i början av Januari och om det dyker upp First så kan man använda 2023 eller blir det då en för 2024

Skickat från min SM-S916B via Tapatalk
 

sebbe1

Ny medlem
Transaktionen måste ”gått igenom” 2023 för att det ska gälla, dvs ej vara reserverad när året är över (tror detta benämns som transaktionsdatum). Tror tyvärr det är kört att få till det så här sent.
Vad betyder detta "åt andra hållet"? Jag har uppnått min 2-4-1 för i år, skulle jag kunna handla på mellandagsrean idag innan 12-slaget och få köpen registrerade på 2024 års 2-4-1 om det reserveras 2023 men "går igenom" i 2024
 
Last edited:

Jannes

Medlem
Vad betyder detta "åt andra hållet"? Jag har uppnått min 2-4-1 för i år, skulle jag kunna handla på mellandagsrean idag innan 12-slaget och få köpen registrerade på 2024 års 2-4-1 om det reserveras 2023 men "går igenom" i 2024
Lite risky. Hade inte lagt för mycket hopp på att det blir som du önskar.
Online-köp brukar köras först senare, men beror mycket på vem man köper av.
 

infosky

Medlem
Vad betyder detta "åt andra hållet"? Jag har uppnått min 2-4-1 för i år, skulle jag kunna handla på mellandagsrean idag innan 12-slaget och få köpen registrerade på 2024 års 2-4-1 om det reserveras 2023 men "går igenom" i 2024

Ja det ska vara så det fungerar, så fort de går från reserverade till bokförda så kommer de in på 2024 års spend. Tror inte några summor hinner bokföras idag.
Är det enbart nya bokningar eller kan man även uppgradera befintliga?
Har en LH business 2-4-1 nu i början av Januari och om det dyker upp First så kan man använda 2023 eller blir det då en för 2024

Skickat från min SM-S916B via Tapatalk

Ingen vet nog exakt, men jag tolkar det som att det ska gälla alla hela januari ut :)
 

Sir Lemon

Medlem
Köp som är genomförda/gjorts 2023 ända till midnatt måste väl för fasen räknas som genomförda samma år. Ska skärmdumpa mina igår och idag genomförda köp som bevis, eftersom jag redan igår gjort köpen, som behövs och puttar mig över gränsen. Bokförs de efter midnatt på det nya året mister jag min i år enda voucher.
 

NiTu

Medlem
Köp som är genomförda/gjorts 2023 ända till midnatt måste väl för fasen räknas som genomförda samma år. Ska skärmdumpa mina igår och idag genomförda köp som bevis, eftersom jag redan igår gjort köpen, som behövs och puttar mig över gränsen. Bokförs de efter midnatt på det nya året mister jag min i år enda voucher.
Inlägg i diskussionen 'När når du SAS American Express 2-4-1-gränsen 2020?' https://www.businessclass.com/forum/threads/när-når-du-sas-american-express-2-4-1-gränsen-2020.98981/post-914180
 
Last edited:

NiTu

Medlem
Screenshot_2023-12-31-22-55-03-560_com.adobe.reader-edit.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen