Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

henke12

Medlem
Ny datapunkt från i dag. Reser ARN-GOT och frågade i incheckningsdiskarna om det gick att komma med tidigare avgång. Hjälpsam agent lät meddela att M som jag flyger i var fullt, men att det fanns fyra platser i C. Hon var dock osäker på om det gick att boka om till detta och fick därför ringa till en överordnad. Där blev det tvärnej. Finns inga platser i Go så gick det inte att komma med tidigare avgång. Får bli ett rejält julbord i loungen för min del helt enkelt!
Fick du inte ens stå på standby?
 

ante_77

Medlem
Ny datapunkt från i dag. Reser ARN-GOT och frågade i incheckningsdiskarna om det gick att komma med tidigare avgång. Hjälpsam agent lät meddela att M som jag flyger i var fullt, men att det fanns fyra platser i C. Hon var dock osäker på om det gick att boka om till detta och fick därför ringa till en överordnad. Där blev det tvärnej. Finns inga platser i Go så gick det inte att komma med tidigare avgång. Får bli ett rejält julbord i loungen för min del helt enkelt!
Du får äta och dricka upp mellanskillnaden mellan plus och eco.
 

bajenludde

Medlem
Fick du inte ens stå på standby?
Nej. Kollade med personalen utanför loungerna också och där sa de att jag kunde fått standby, men att det inte skulle gå då jag dels hade incheckad väska och dels att tre andra också stod på standby. "Vi har fått tydliga instruktioner om att inte överboka" var frasen som yttrades.
 

henke12

Medlem
Nej. Kollade med personalen utanför loungerna också och där sa de att jag kunde fått standby, men att det inte skulle gå då jag dels hade incheckad väska och dels att tre andra också stod på standby. "Vi har fått tydliga instruktioner om att inte överboka" var frasen som yttrades.
Suck

Det är ju dock ingen överbokning. Överbokning görs i biljettsystemet med bekräftade biljetter,
Äpplen och päron!
Och Bagage kan standby-taggas, känns som @ilon har helt rätt.
Konsekvent okonsekvent!
 

henke12

Medlem
Störde mig lite på den halvoklara kommunikationen hur och när förmånen är tillämpbar
Visa bifogad bild 148200



Mailade Diamantsupporten och fick detta svar:








Alltså verkar det funka med omroutning,
Så frågan är vem som blir för att åka ARN-CPH via EWR :)

Tråkiga nyheter!
Nya riktlinjer för förmånen :(

1703271635317.png

Så nu är det troligen som @ilon säger, upp till personalen på flygplatsen.
Men ingen rättighet att få åka BRU-CPH-ARN istället för BRU-ARN.
Bekräftat av EBD-mailen....
 

fcx

Medlem
Den här "begränsningen" är väl inte något annat än ett förtydligande. Det var aldrig meningen att "hinna med ett tidigare flyg" skulle betyda re-routing.
Jag delar inte den uppfattningen att det aldrig var meningen. Det var inte så det presenterades och för ett nätverksbolag urholkar det förmånen, när många destinationer är nåbara via ARN/CPH/OSL.
 

Hachans

Medlem
Den här "begränsningen" är väl inte något annat än ett förtydligande. Det var aldrig meningen att "hinna med ett tidigare flyg" skulle betyda re-routing.

Jag håller med dig, det var lite det jag var inne på tidigare med mitt resonemang i tråden om att man borde kunna lägga till ben för att få mer poäng. Kanske var någon som provade.
 
Toppen