Svar från SAS mejl 8 dagars svarstid
"
Hej,
Tack för ditt mail.
Våra kollegor på SAS Sales & Service hanterar alla bokningar, du når dem på telefon 0770 727 727 (från utlandet +46 8 797 4000).
Jag har inte möjlighet att hjälpa dig med din bokning via mail.
Ha en bra dag.
Med Vänliga...
Har nu fått bekräftat från eurobonus som biljetterar att min resa lagts i fel kö, går det att hålla SAS jurdiskt ansvarig för dessa missar? Samtalet spelades in.
Stämmer bra bör inte förvänta mig en ny pnr då det gäller en ombokning. Har kvar flighterna för augusti men dessa funkar inte kalendermässigt. KLM flighterna försvann ju i måndags så dessa är ej tillgängliga som awards.
Hade en resa till japan för augusti, i fredags förra veckan så ringde jag in och skulle boka om flighten till slutet av april (fanns platser) tog att prata med svensktalande men hamnade med engelsk. Vidare så hittades platserna som jag hittat online
SAS plus stockholm amsterdam
Klm business...
Förstår inte riktigt, om man får cancelled flight så ska man få ersättning oavsett? Jag fick inställt på hemresan också vilket resulterade i att jag flög med TK men jag ankom däremot 3 timmar tidigare till Arlanda än planerat. Går det att ansöka om ersättning även för den flighten?
Det hela slutade med att jag fick en ombokning på telefonsamtal 3 och nådde destination ungefär 14 timmar försenat.
Däremot vill Lufthansa inte betala ut ersättning p.g.a. "bad weather" i Frankfurt den 4 sept. Vilket är ett påhitt då jag aldrig stött på att ett flygbolag ställer in ett flyg 8...