Om man nu som jag inte är så sugen på EB poäng så är ett tips att använda FBs variant.
JG får generellt bättre pris här än via SAS och LHs motsvarighet.
https://www.airfrance-mobility.com/home#/searchcars
Haha, jag har varit 3ggr i Amerikat i år och får igen om 2 veckor. Allt från 10 dagars resa till 3 nätter i USA. Har inte märkt någon som helst skillnad negativt vid ankomst.
Å andra sidan är jag man, vit, medelålders och inte helt vältränad så de kanske misstar mig för Amerikan?
Du kommer komma ut från bagage området och sen svänga vänster alt höger, inte åt det håller det står Exit ;)
Sen lämnar du bagage till personalen som står där och går igenom ny security för att komma airside igen. Sammalika överallt i USA typ.
Har för mig att Dallas var rätt smidigt, dock är det...
Är det skillnad om man bokat med ett europeiskt bolag?
I mitt fall så hade jg bokat LH routing CVG (United) - IAD (LH) - FRA (LH) - GOT.
Inkommande pln på CVG är sent, och vi kommer i väg dryga timmen sen och missar vårt LH plan till FRA.
Ombokad till UA till FRA 5h senare, ankomst till GOT 7h...
Fast TS kanske är i samma sist som mig, dvs reser en hel del i tjänsten, dvs klart mer än 20-30 nätter om året och då ser en nytta med att styra om en del nätter för att framgent ha status på olika kedjor/alliancer för att ha valmöjligheter framgent för både i tjänsten men framförallt privat...
För mig personligen är det en förbättring.
Jag använder mitt Elit hela året trots att jag normalt tjänat in 2 vouchers före sommaren. Anledningen till att jag fortsätter använda det är hyrbilsförsäkringen framför allt.
Håller med delvis åt båda håll.
Som FB Ultimate/LH HON eller BA Gold Guest list så förväntar sig ett Hello/Welcome Mr Nilsson, men det beror ju på att alla ovan listade lovar en smooth och personlig resa.
Som Gold/Platinum/Diamant så går det ju 13 på dussinet så där, är det nog en rimlig...
Lite sant är det ju faktiskt men det finns ju även, åtminstone för mig, en plan bakom detta.
Som det är nu så reser jag mycket, skulle nog faktiskt kunna säga väldigt mycket till och med i detta sällskapet, och jag vill ju kapitalisera på det framgent.
Innan SAS fick för sig att gå med i...